کد خبر: 927970
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
همسو با شعار‌های سخیف عناصر ضد انقلاب، در سطح شهر تهران بنر‌هایی دیده می‌شود که بر روی زمینه‌ای از رنگ بنفش نوشته شده است «از حجاب تا آزادی، ۴۵۰۰ تومان»!
سرویس اجتماعی جوان آنلاین: همین چند هفته پیش، در آستانه ماه محرم، بود که شهرداری تهران با نصب بنری جنجالی در بوستان گفت وگو خشم بسیاری از مردم مومن و انقلابی تهران را برانگیخت. شهرداری در آن بنر حاشیه ساز، با کشیدن خطی بر روی رنگ مشکی که نماد چادر بانوان ایرانی است، توهینی آشکار به زنان چادری کرد و با بنر خود این پیام را القاء کرد که رنگ مشکی چهره شهر را زشت می‌کند!

حالا باز هم تبلیغ یک شرکت حمل و نقل در معابر اصلی تهران خبر ساز شده است. بنر‌هایی که به ظاهر تبلیغ پیک موتوری است، اما در واقع مفهوم حجاب را به سخره گرفته و شعار‌های سخیف دشمنان اسلام را تکرار کرده است.

این بنر همسو با عناصر ضد انقلابی، چون مسیح علینژاد که حجاب را مانع آزادی می‌خوانند و از آزادی به قول حضرت امام خمینی (ره) تنها لخت گشتن و فساد را می‌فهمند و زن، که در اسلام عامل سعادت جامعه معرفی می‌شود، را در حد ابزاری سیاسی بزک می‌کنند، بر روی بنری بنفش رنگ نوشته است «از حجاب تا آزادی، ۴۵۰۰ تومان»!

شهرداری باز هم بر ولنگاری‌ فرهنگی نفت پاشید!

گذشته از محتوای آشکار و عیان ضد «حجاب»، آن هم در ایام ماه محرم و عزاداری سرور آزادگان جهان، که خود و فرزندانش را فدای احیای اسلام کرد، کثرت و تکرار اینگونه بنر‌ها به شدت سوال برانگیز و مشکوک است و لازم است شهرداری تهران نسبت به آن پاسخگو باشد.

براساس قانون انتشار یک تبلیغ در اماکن عمومی و معابر شهر تهران متعلق به سازمان «زیباسازی شهر تهران»، زیرمجموعه شهرداری است و باید این سازمان بر تبلیغات شهری نظارت داشته باشد، اتفاقی که در نگاهی خوش‌بینانه بسیار کمرنگ گشته و دیگر نظارت جدی بر محتوای تبلیغات شهری انجام نمی‌شود و بیم آن می‌رود چند روز دیگر عکس‌های غیراخلاقی نیز به بهانه تبلیغ یک سایت یا یک کالای خارجی بر در و دیوار شهر ظاهر شوند!

از زمان آغاز مدیریت جدید شهری تهران، این چندمین بار است که بیلبورد‌ها و بنر‌هایی با مضامین حاشیه ساز در سطح شهر دیده می‌شود که با نوعی زیر آبی رفتن، ارزش‌های ایرانی اسلامی جامعه را هدف گرفته‌اند، متاسفانه هر بار نیز مسئولان شهرداری با فرافکنی و توجیهات مضحک مسئله را رفع و رجوع کرده‌اند، اما گویی گوش شنوایی نیست و کسانی تعمداً قصد دارند با به کار بردن تعابیری ساختارشکنانه مفاهیم منحرف خودشان را به جامعه القا کنند.

طراحی چنین بیلبورد‌هایی نمی‌تواند معقول و منطقی باشد و طبیعی است باعث نگرانی فعالان حوزه فرهنگ شود. از این روز لازم است مسئولان شهرداری به جای نفی مسئولیت خود در حوزه تبلیغات شهری و یا توجیحات مضحک، نگرانی بیشتری نسبت به آموزه‌های دینی داشته باشند و نگذارند عوامل نفوذی یا نادان بیش از این بر آتش ولنگاری‌های فرهنگی نفت بپاشند!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
1
این مسئولین با عدم نظارت خود به دشمنان اسلام چراغ سبز نشان می دهند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار