کد خبر: 927962
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
گفت و گوی «جوان آنلاین» با افشین اعلا، شاعر آیینی به بهانه انتشار سروده جدیدش به مناسبت حادثه تروریستی اهواز
افشین اعلا، شاعر آیینی درباره حادثه تروریستی اخیر می‌گوید: «این حادثه تلخ درست در سال روز دفاع مقدس همه ما را دوباره متحد کرد. هم عمق علاقه و عشق مان به خوزستان و اهواز را دوباره به نمایش گذاشت و هم عمق نفرت مان از گروهک‌های معاندی که با پول کثیف وهابی‌ها در کمین ما نشسته‌اند. البته این اقدام تروریستی از نظر نظامی کمترین ارزش را هم نداشت ولی از خباثت بی حد دشمنان و مظلومیت و حقانیت ملت ما پرده برداشت.»
سرویس فرهنگی جوان آنلاین - بهنام صدقی: پس از حادثه اخیر تروریستی اهواز، چند تن از شاعران آیینی به این حادثه تلخ واکنش نشان داده و اشعاری را سروده و منتشر کردند. افشین اعلا شاعر آیینی و مطرح کشور یکی از این شعرا است که به مناسبت شهادت چند نفر از مردم اهواز شعری را منتشر نموده است. این شاعر پیش از این نیز از سوی رهبرمعظم انقلاب مورد تقدیر قرار گرفته و سوابق بی شماری در حوزه‌های مختلف دارد. به همین بهانه با او همکلام شده‌ایم.
 
افشین اعلا، در گفت و گو با خبرنگار «جوان آنلاین» در خصوص انتشار سروده جدیدش به مناسبت حادثه تروریستی اخیر اهواز و هدفش از انتشار این سروده می‌گوید: «من انتخاب نکردم! خود حادثه بود که مرا هدف گرفت! به محض شنیدن خبر آتش اندوه و خشم احاطه‌ام کرد. تصاویر را هم که دیدم گریه امان نداد.»

وجب به وجب خاک اهواز را با خون حفظ کردیم

علا در ادامه می‌گوید: «از طرفی من عاشق اهواز و خوزستانم. هر ایرانی که سال‌های جنگ را دیده باشد، از اهواز و خوزستان خاطره‌ها دارد. اصلا این سرزمین، برای همه ایرانی‌ها مقدس است. چون بچه‌های ما وجب به وجبش را با خون حفظ کردند. پس چطور می‌توانستم چیزی نگویم؟ نفرت عجیبی به تروریست‌های بزدل پیدا کرده بودم. مخصوصا که می‌دیدم از اسم اهواز و قوم شریف عرب هم سوء استفاده می‌کنند. بنابراین اولین مضمونی که به ذهنم رسید، تهمت خلق عرب بود.»

حادثه‌ای به مثابه یک تلنگر!

علا معتقد است: «این حادثه به طرز تکان دهنده‌ای تلخ، اما حماسه ساز و مضمون آفرین بود. شاید از جنس حادثه شهادت حججی! چون تلنگری بود به همه ما که بدانیم چه دشمنان تشنه به خون و سفاکی داریم و انقلاب اسلامی ملت ایران چقدر مظلوم است.»

شعرم بازتاب منفی نداشت

این شاعر آیینی در ادامه می‌گوید: «من، چون معمولا به وقایع دوران اخیر حساسیت نشان می‌دهم و زیاد به مضامین اجتماعی و سیاسی علاقه دارم، بازتاب‌های مثبت و منفی فراوانی را می‌بینم. ولی این شعر از معدود شعرهایم بود که حتی یک بازتاب منفی هم نداشت. همه مخاطبانم که گرایش‌های مختلفی هم دارند، از آن استقبال کردند».

از خباثت دشمنان و مظلومیت و حقانیت ملت ما پرده برداشته شد

افشین اعلا، شاعر آیینی در خاتمه در رابطه با حادثه تروریستی اخیر می‌گود: «این حادثه تلخ درست در سال روز دفاع مقدس همه ما را دوباره متحد کرد. هم عمق علاقه و عشق مان به خوزستان و اهواز را دوباره به نمایش گذاشت و هم عمق نفرت مان از گروهک‌های معاندی که با پول کثیف وهابی‌ها در کمین ما نشسته‌اند. البته این اقدام تروریستی از نظر نظامی کمترین ارزش را هم نداشت ولی از خباثت بی حد دشمنان و مظلومیت و حقانیت ملت ما پرده برداشت.»
 
سروده اخیر آقای افشین اعلاء درباره حادثه تروریستی چند روز گذشته به قرار زیر است:

به قاتلان مردم اهواز‌ای نام تان به خلق عرب تهمت
تشبیه تان به ظلمت شب تهمت

از پشت آدمید؟ بعید است این‌ای اصل تان به اصل و نسب تهمت
گر داعشی بخوانم تان گیرد
تکفیری عراق و حلب تهمت

تشبیه انتحار شما باشد
بر طالبان داوطلب تهمت

حتی به خشم و کینه نمی‌ارزید.
چون زد جنون تان به غضب تهمت

نخلیم ما و هسته‌ی خرمایید
هرچند باشد این به رطب تهمت

اهواز را جدا ز. وطن خواهید‌ای خواب تان به وهم، به تب تهمت

هم رسم تان به نسل بشر بهتان
هم خط تان به فهم و ادب تهمت

هم پول تان ز. شیخک وهابی
هم کیسه تان به سیم و ذهب تهمت

محو شما ز. دامن خوزستان
کم می‌کند وجب به وجب تهمت

دستان تان بریده نمی‌گویم.
زیرا زنم به دست لهب تهمت

گر هیزم جهنم تان خوانم
گوید لهب نزن به حطب تهمت

کودک کشید و بزدل و بیش از این
دیگر نمی‌زنم به لقب تهمت

گور شما به مزبله خواهد بود‌ای نام تان به خلق عرب تهمت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار