کد خبر: 927948
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: امسال توانستیم با پایش واحدهای تولیدی و صنعتی ۱۱ واحد آلاینده را شناسایی کنیم که از این تعداد هفت واحد مربوط به فاضلاب صنعتی و چهار واحد مربوط به هوا بوده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، محمد خداپرست در جلسه کمیته عوارض آلایندگی حفاظت محیط زیست استان اردبیل اظهار داشت: در راستای جلوگیری از آلایندگی واحدهای تولیدی و صنعتی، واحدهای آلاینده در سطح استان به صورت مستمر پایش می‌شوند و تذکرات لازم به مدیران و مسئولان این واحدها ارائه می‌شود تا در راستای رفع آلایندگی اقدام کنند.

وی از شناسایی واحدهای آلاینده در سطح استان خبر داد و افزود: در تابستان امسال ما توانستیم با پایش واحدهای تولیدی و صنعتی 11 واحد آلاینده را با بررسی‌های لازم شناسایی کنیم که از این تعداد  هفت واحد مربوط به فاضلاب صنعتی و چهار واحد مربوط به هوا بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحدهای تولیدی آلاینده که استانداردها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی‌کنند باید یک درصد از قیمت فروش خود را به عنوان عوارض آلایندگی پرداخت کنند و در صورت بی‌توجهی واحدهای آلاینده به رفع آلایندگی باید نسبت به پرداخت این عوارض اقدام کنند.

خداپرست حذف واحدهای آلاینده از لیست آلایندگی را منوط به ارائه مدارک و بررسی های لازم دانست و تصریح کرد: وجود مستندات قانونی لازم از جمله نتایج طرح خوداظهاری واحدها و نمونه‌برداری‌های آزمایشگاهی در مورد حذف و اضافه شدن واحدها در لیست صنایع آلاینده موثر بوده و با بررسی‌های لازم اقدامات در این زمینه انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: پس از ارائه تذکرات به واحدهای آلاینده در صورتی که این واحدها نسبت به رفع آلایندگی اقدام کرده و استانداردها و ضوابط زیست‌محیطی را رعایت کنند از فهرست واحدهای آلاینده خارج می‌شوند و می‌توانند بدون دغدغه به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر