کد خبر: 927887
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
در 9 هزار مدرسه
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: ۷۵۴ هزار و ۴۲۵ دانش‌آموز در 9 هزار مدرسه در استان سرکلاس درس رفتند.

جعفر پاشایی به مناسبت آغاز سال‌تحصیلی در مدرسه سالار شهیدان ناحیه 4 تبریز با تسلیت حادثه تروریستی اهواز و محکومیت این اعمال کور و تروریستی دشمنان اظهار کرد: با ضرورت استواری و انسجام ملت در مقابل همه بدخواهان که امروز در آوردگاه انقلاب اسلامی ایرانی صف‌آرایی کردند، خواهیم ایستاد.

وی با بیان اینکه امروز روز اول مهرماه، روز شروع مهربانی‌ها در فضای مدارس است، گفت: امروز روز جوشش شور، نشاط و امید در مدارس بوده و روزی است که تربیت در مقیاس عملی و عینی با حضور پرشور همه دانش‌آموزان، معلمان و مدیران در مدارس تحقق می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: امروز بعد از چهار ماه تلاش بی‌وقفه همکاران در سراسر استان در حوزه ساماندهی نیروها و تجهیزات و فضای آموزش و پرورش استان، شاهد لحظه نواختن زنگ بازگشایی سال تحصیلی جدید در بیش از ۹ هزار مدرسه، مرکز  و آموزشگاه دولتی و غیردولتی یعنی ۵ هزار و ۶۱ مدرسه و ۴ هزار و ۱۵۲ مدرسه غیردولتی استان بوده و تقویم تحصیلی و تقویت مدارس ورقی دوباره خواهد خورد.

وی بیان کرد: میزان پیش‌بینی جمعیت دانش‌آموز سراسر استان برای آغاز سال تحصیلی جدید ۷۵۴ هزار و ۴۲۵ دانش‌آموز در دوره‌های مختلف تحصیلی است که از آن،  ۳۷۱ هزار و ۴۷۰ نفر دانش‌آموز ابتدایی،  ۱۵۸ هزار و ۶۰۳ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه و  ۱۲۹ هزار و ۱۹۷ نفر دوره دوم متوسطه نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هستند که  در مجموع پیش‌بینی استان افزایش ۹ درصدی است.

پاشایی با تاکید به اینکه در سال‌جاری شرایط ویژه‌ای در آموزش و پرورش کشور و استان حاکم است، توضیح داد: افزایش کلاس درس و افرایش دانش‌آموز و بازنشستگی تعداد بیشتری از همکاران تا پایان سال تحصیلی از جمله موارد سال تحصیلی جدید است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش ۹ درصدی دانش‌آموزان که از ۷۵۴ هزار دانش‌آموز، ۷۸ درصد آنها یعنی  ۵۸۸ هزار و ۷۸۹ نفر در مدارس دولتی و ۲۲ درصد در مدارس غیردولتی و مراکز غیردولتی پیش‌دبستانی مشغول هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: پیش‌بینی کلاس درسی در استان و دوره‌های سه‌گانه و با استقرار پایه دوازدهم به ۳۱ هزار و ۵۲۶ کلاس رسیده است که به عبارتی امروز در استان آذربایجان‌شرقی ۷۵۴ هزار دانش‌آموز در ۹ هزار مدرسه و ۳۱ هزار و ۵۲۶ کلاس درس حاضر شدند که در دوره ابتدایی ۱۸ هزار و ۴ کلاس، متوسطه اول  ۷ هزار و دو  کلاس و متوسطه دوم، فنی حرفه‌ای و کار و دانش ۶هزار و ۵۲۰ کلاس هستند که نسبت به سال گذشته یک‌هزار و ۷۰۴ کلاس افزایش یافته است.

پاشایی متذکر شد: تا پایان سال تحصیلی جدید، ۴۵ هزار و ۳۶ نفر از پرسنل اعم از معلم، مربی، مدیر و حوزه پشتیبانی استان کارهای آموزشی، پرورشی، خدمات تعلیم و تربیت را به نونهالان و نوجوانان ارائه خواهند کرد، البته تا پایان سال 3 هزار و ۴۰۰ نفر از همکاران بازنشسته خواهند شد.

وی اذعان داشت: چهار ماه تلاش شبانه‌روزی باعث شد امروز در همه استان‌ها کلاس‌های آموزش و پرورش بدون وقفه و معلم کند و این افتخار برای استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت استان برای سال تحصیلی جدید تغییر شاخص‌های آموزش و پرورش استان با شعار "سرمایه‌گذاری برای آینده با ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش" است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر