کد خبر: 927885
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
علیرضابیگی در تذکر شفاهی:
نماینده مردم تبریز در مجلس از بی‌توجهی مسوولان به وضعیت ۳۰ هزار دانشجوی ایرانی که در دانشگاه‌های خارج از ایران به دلیل افزایش نرخ ارز با مشکل مواجه شده‌اند، انتقاد کرد.

احمد علیرضابیگی در نشست علنی  مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر علوم اظهار داشت: نزدیک 30 هزار نفر از دانشجویان ایرانی در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند که افزایش نرخ ارز زندگی آنها را به مخاطره انداخته است، این در حالی است که در بسته ارزی دولت تأمین ارز این گروه به بازار ثانویه سپرده شده است که در عمل فشار اقتصادی زیادی را بر آنها تحمیل خواهد کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون ظرفیت دانشگاه‌های داخلی و پردیس‌ها نیز برای پذیرش این دانشجویان کافی نیست، ضمن اینکه هزینه‌هایی که از طریق پردیس‌ها از آنها خواسته می‌شود کمرشکن است. از سوی دیگر تعدادی از این دانشجویان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در رشته‌های ارزشمند دانشگاه‌های معتبر جهان در حال تحصیل هستند و وضعیت کنونی هم گذراست.

وی تصریح کرد: فرزندان مردم که در پی عهد با دولت به خارج از کشور رفته‌اند را نمی‌توان به حال خود رها کرد، ضمن اینکه تحصیل آنها در خارج هم یک امکان برای کشور محسوب می‌شود، بنابراین تسهیل در بازگشت دانشجویان و تأمین ارز برای تعدادی از آنها که ناچار به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارجی هستند، باید در دایره نظارت وزارتخانه‌های علوم و بهداشت قرار بگیرد، همچنین دولت نیز باید اهتمام جدی برای چاره‌جویی در این خصوص داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر