کد خبر: 927849
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
‌دیروز مهدی تاج که این روز‌ها به خاطر بازنشستگی در برزخ رفتن و ماندن است، دو خبر خوش برای فوتبالی‌ها داشت. اول اینکه بالاخره قرارداد کارلوس کرش به گفته رئیس فدراسیون فوتبال به صورت رسمی تا پایان جام ملت‌ها تمدید شد و خبر دوم که برای هواداران فوتبال می‌تواند هیجان‌انگیزتر باشد، باز شدن پرونده بازی ایران و برزیل بود و تاج وعده داد تا پایان سال شاگردان کرش به مصاف سلسائو‌ها خواهند رفت!
سعيد احمديان
‌دیروز مهدی تاج که این روز‌ها به خاطر بازنشستگی در برزخ رفتن و ماندن است، دو خبر خوش برای فوتبالی‌ها داشت. اول اینکه بالاخره قرارداد کارلوس کرش به گفته رئیس فدراسیون فوتبال به صورت رسمی تا پایان جام ملت‌ها تمدید شد و خبر دوم که برای هواداران فوتبال می‌تواند هیجان‌انگیزتر باشد، باز شدن پرونده بازی ایران و برزیل بود و تاج وعده داد تا پایان سال شاگردان کرش به مصاف سلسائو‌ها خواهند رفت!
کارلوس کرش کجاست، سرنوشتش با ایران چه می‌شود، می‌ماند یا می‌رود؟ این‌ها سؤال‌هایی است که پس از جام جهانی تا همین دیروز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اهالی فوتبال بود. سرمربی تیم ملی پس از بازی دوستانه با ازبکستان دوباره به مرخصی رفته و در دسترس نیست. البته می‌گویند کرش پس از بازی با ازبک‌ها با مهدی تاج چند جلسه برای تمدید قرارداد برگزار کرده است که خبرگزاری‌های نزدیک به فدراسیون فوتبال، خبر‌های امیدوارکننده‌ای از این جلسات منتشر نکرده بودند.
در چنین شرایطی کرش در حالی آخر هفته گذشته تهران را ترک کرد که خبر‌ها از عدم امضای او پای برگه تمدید قرارداد حکایت داشت. با این حال دیروز در شرایطی آمادو گوئورا، سرمربی هندوراسی تیم ملی فوتبال پورتوریکو در فیس‌بوک با انتشار عکسی دو نفره از خودش و کرش و حضور سرمربی پرتغالی در لندن برای شرکت در نشست مربیان ملی جهان خبر داد که در تهران هم مهدی تاج پیش از ظهر دیروز خبر تمدید قرارداد با کرش تا پایان جام ملت‌ها را به صورت رسمی اعلام کرد. با اعلام تاج، گمانه‌زنی‌ها درباره این مربی به پایان رسید تا برخلاف اخباری که صبح دیروز درباره مذاکره کلمبیایی‌ها با کرش در حاشیه نشست فیفا منتشر شده بود، این مربی همانطور که خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند در ایران بماند و در امارات هم تیم ملی کشورمان را برای شکستن طلسم قهرمانی در آسیا کوچ کند.
۱۴ میلیارد برای ۶ ماه؟
مهدی تاج پس از اعلام رسمی تمدید قرارداد کرش در گفت‌وگویی که با بخش خبری شبکه ۳ سیما داشت، در این رابطه توضیحات بیشتری داد: «بعد از پایان قرارداد کرش در جام جهانی و رضایت ما از عملکرد تیم ملی در روسیه که توانست ۴ امتیاز کسب کند و اختلافش با تیم‌های صعود‌کننده تنها یک امتیاز بود، مشتاق بودیم قرارداد این مربی را تمدید کنیم. مهم‌ترین مذاکراتمان در ترکیه انجام شده بود و دیروز فقط این قرارداد رسمی شد.»
رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت‌هایش از شروط کرش برای تمدید قرارداد هم رونمایی کرد: «کرش خواهان این بود که چهار تعهد در فوتبال برایش اتفاق بیفتد؛ اول قضیه بازیکنان سرباز بود که حل شد و دیگر مشکلی در این خصوص وجود ندارد. دوم اینکه اولویت کمک‌های مالی و معنوی فدراسیون، تیم ملی باشد. ۵/۵ میلیون دلار هزینه ماست که ۷۵ درصد هزینه‌ها ارزی و بقیه آن ریالی است.» تاج همچنین از کمک ۲/۵ میلیون دلاری دولت به فدراسیون برای آماده‌سازی جام ملت‌ها و تأمین منابع مالی قرارداد کارلوس کرش خبر داد: «دولت و وزارت کشور قبول کردند ۲/۵ میلیون دلار آن را تأمین کنند و ۳ میلیون بقیه را فدراسیون فوتبال از منابع درآمد خودش تأمین خواهد کرد. من از مسئولان دولتی متشکرم. نکته دیگری که دغدغه کرش بود، بحث حقوق و پاداش مربیان و کادر فنی بود که ما گفتیم تا پنج، شش روز پس از پایان کار آن را پرداخت می‌کنیم.»
درباره رقم قرارداد کرش هم به نوشته برخی منابع خبری، این مربى با دستمزدی به مبلغ ٨٥٠ هزار یورو با فدراسیون فوتبال به توافق رسیده تا در جام ملت‌ها روى نیمکت تیم ملى بنشیند که این رقم برای شش ماه و با یوروی ۱۷ هزار تومانی، حدود ۱۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان برای فدراسیون فوتبال هزینه دربر خواهد داشت.
بازی با برزیل دوباره به جریان افتاد
با تمدید قرارداد رسمی کرش، تکاپوی فدراسیون برای عملی کردن برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی در راه جام ملت‌ها و همچنین نهایی شدن بازی‌های تدارکاتی بیشتر شده است. تیم ملی کشورمان ۲۴ مهر در حالی در ورزشگاه آزادی میزبان بولیوی است که مسئولان فدراسیون در تلاشند تا برای ۲۰ مهر هم مسابقه‌ای با یکی از تیم‌های آفریقایی برای تیم ملی کشورمان هماهنگ کنند. در همین راستا یکی از خبرگزاری‌ها دیروز خبر داد، فدراسیون فوتبال در تلاش است با یک تیم آفریقایی قدرتمند به توافق برسد تا به تهران بیاید و در ورزشگاه آزادی در تاریخ ۲۰ مهر که یکی دیگر از روز‌های فیفاست بازی دوستانه دیگری داشته باشیم. البته تاکنون از حریف احتمالی کشورمان در این روز نامی به میان نیامده است و به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون فوتبال بر خلاف دفعه‌های پیش به دنبال این هستند تا قبل از توافق با حریف تدارکاتی مورد نظر، نام حریف کشورمان را رسانه‌ای نکنند.
خبر هیجان‌انگیزتر، اما به جریان افتادن دوباره بازی ایران با برزیل است، مسابقه‌ای که پیش از این تاج از برگزاری آن در پاییز امسال و قبل از جام ملت‌ها خبر داده بود، ولی با منتفی شدن این بازی در پاییز دیروز رئیس فدراسیون فوتبال از برگزاری آن در اسفند امسال خبر داد: «ما ۲۸ اسفند در قطر بازی خواهیم کرد که قرار است تورنمنتی با حضور ایران، برزیل، قطر و یک کشور دیگر برگزار شود. اگر اتفاقی افتاد و ایران در آن مسابقات شرکت نکرد، در حال فراهم کردن زیرساخت هستیم تا در ایران با برزیل بازی کنیم.»
به گفته مهدی تاج در صورت برگزاری بازی در تهران با توجه به هزینه زیادی که حضور برزیل در ایران خواهد داشت، مسئولان فدراسیون فوتبال با یک بانک برای تامین هزینه‌های بازی با قهرمان جهان به توافق رسیده‌اند و مشکل مالی از این نظر وجود نخواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار