کد خبر: 927819
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
هشدار نهاد‌های بین‌المللی درباره تصمیمات غلط امریکا
صندوق بین‌المللی پول و مؤسسه اعتباردهی بین‌المللی فیتچ نسبت به تبعات جنگ تجاری که امریکا به راه انداخته هشدار داده‌اند.
مهران ابراهیمیان
صندوق بین‌المللی پول و مؤسسه اعتباردهی بین‌المللی فیتچ نسبت به تبعات جنگ تجاری که امریکا به راه انداخته هشدار داده‌اند.

به گزارش «جوان»، از یکسو صندوق بین‌المللی پول نسبت به عواقب ادامه جنگ تجاری بین امریکا و چین هشدار داد و گفت: خسارت‌های ناشی از آن به سرعت در حال افزایش است.
راشاتودی در‌این‌باره به نقل از گری‌رایس تأکید کرد: بسته به چگونگی اعمال تعرفه‌های گمرکی بین چین و امریکا علیه یکدیگر، اعمال آن‌ها هزینه‌های بسیار بالایی برای دو کشور دربرخواهد داشت.

چین اعلام کرده است که بر واردات ۶۰ میلیارد دلار کالا از امریکا تعرفه گمرکی اعمال خواهد کرد و این اقدام را در پاسخ به طرح امریکا برای اعمال تعرفه بر واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالا از چین اجرایی خواهد کرد. قرار است هر دو کشور در روز ۲۴ سپتامبر یعنی سه روز دیگر اعمال تعرفه علیه یکدیگر را آغاز کنند.
چین همچنین به دلیل اعمال تعرفه گمرکی بر ۲۰۰ میلیارد دلار واردات کالا از این کشور به امریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرده است.

دولت امریکا همچنین چین را تهدید کرده است که برواردات ۲۶۷ میلیارد دلار کالای دیگر از این کشور تعرفه اعمال می‌کند. در ماه جولای نیز صندوق بین‌المللی پول به ترامپ هشدار داد جنگ تجاری بین امریکا و دیگر کشور‌ها می‌تواند ۴۳۰ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی آسیب وارد کند.

فیتچ پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی جهانی را کاهش داد
همچنین با بدتر شدن مناقشات تجاری بین امریکا و چین، مؤسسه اعتباردهی بین‌المللی فیتچ، پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۹ را کاهش داد.

مؤسسه اعتباردهی بین‌المللی فیتچ، پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۹ را کاهش داد. این مؤسسه اعلام کرد که بدتر شدن مناقشات تجاری بین امریکا و چین در پشت پرده این تصمیم‌گیری بوده است.
طبق اعلام مؤسسه فیتچ، سیاست‌گذاری‌های محافظه‌کارانه دولت امریکا حالا به نقطه‌ای رسیده است که عملاً بر مؤلفه‌های رشد اقتصادی قدرتمند جهان تأثیر منفی می‌گذارد.

برایان کولتون، اقتصاددان برتر فیتچ می‌گوید: جنگ تجاری حالا یک واقعیت است. تعرفه‌های اخیر امریکا بر ۲۰۰ میلیارد دلار از واردات چین، تأثیر بزرگی بر رشد اقتصادی جهان خواهد داشت و حتی با وجود اینکه ما در پیش‌بینی چشم‌انداز رشد اقتصادی جهانی خود تأثیر تعرفه‌های ۲۵ درصدی را هم لحاظ کرده بودیم، اما ریسک‌های رو به پایینی که متوجه پیش‌بینی رشد اقتصادی جهانی ما می‌شوند هم افزایش یافته‌اند.

در این گزارش میزان رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۹، با اشاره به تنش‌های تجاری، به ۱/ ۶ درصد کاهش داده شده و پیش‌بینی میزان رشد اقتصادی جهان در این سال هم به ۱/ ۳ درصد تقلیل یافته است.
رشد اقتصادی جهان در بازه زمانی نزدیک، همچنان قدرتمند باقی ماند؛ پیش‌بینی شده است که رشد اقتصادی جهان امسال به ۳/۳ درصد برسد که نسبت به مقدار ۲ /۳ درصدی سال ۲۰۱۷ ارتقا یافته است.
در این گزارش آمده است که کند شدن رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۹ با تغییر مهمی در سیاست‌های مالی جهانی همراه خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار