محمد جلال سبزی اظهارداشت: اکنون لایحه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کرج آماده ارسال به شورای اسلامی شهر کرج است.
وی ادامه داد: با مشارکت بخش خصوصی اتوبوس ها پس از نوسازی خدمات لازم را به مسافران ارائه می کنند.
سبزی با اشاره به اینکه اکنون 100 دستگاه اتوبوس فرسوده داریم ، گفت: برای بازسازی هر دستگاه اتوبوس حدود 90 تا 160 میلیون تومان نیاز است.
وی بیان داشت: اکنون 360 دستگاه خصوصی و180 دستگاه مربوط به شهرداری به شهروندان کرجی خدمات دهی می کنند.
سبزی افزود: در کلانشهر کرج روزانه 2 میلیون و 500 هزار سفر با تاکسی، اتوبوس و مسافر برهای شخصی صورت می گیرد.
به گفته وی، کلانشهر کرج طولانی ترین خطوط اتوبوسرانی را در کشور دارد که مسیر70 کیلومتری شهرستان اشتهار، مسیر90 کیلومتری طالقان و مسیر حدود 60 کیلومتری خوزنکلا در جاده کرج- چالوس در حوزه خدمات دهی اتوبوس های شهرداری کرج هستند.
ناوگان حمل و نق عمومی کلانشهر کرج تا اواخر دهه 80 حدود یک هزارو300 دستگاه اتوبوس داشت که بخش عمده آن به علت فرسودگی کنار گذاشته شد و به علت کمبود اعتبار و تحریم ها هنوز بخش عمده این اتوبوس جایگزین نشده است.