کد خبر: 927682
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
شش‌مأمور پلیس که در جریان بازداشت یک قاتل فراری او و دو همراهش را به قتل رسانده بودند به قصاص محکوم شدند.
به گزارش خبرنگار ما، رسیدگی به پرونده چهارم آبان سال‌۹۴، با عملیات تعقیب و گریز شش مأمور پلیس با یک خودروی پراید سفید در جاده خاوران آغاز شد. مأموران پلیس شهرستان سبزوار که به دنبال یک قاتل فراری بودند راه را بر خودروی سواری پراید بسته و با اسلحه کلاشنیکف و اسلحه کمری به طرف خودروی پراید شلیک کردند. در این حادثه قاتل فراری به نام فرشید ۲۴ ساله، برادر ۳۰‌ساله‌اش فرشاد و یکی از دوستانش به نام عباس ۲۶ ساله جان باختند و سرنشین دیگر که سرباز وظیفه بود مجروح و به بیمارستان منتقل شد.
با انتقال اجساد به پزشکی قانونی، مأموران پلیس تحت بازجویی قرار گرفتند و از آنجائیکه مشخص شد شلیک شتابزده صورت گرفته است برای هر شش مأمور پلیس به اتهام سه قتل عمدی، تخریب عمدی خودرو و مجروح کردن سرباز وظیفه کیفرخواست صادر و پرونده به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در اولین جلسه رسیدگی به پرونده که در همان شعبه به ریاست قاضی زالی تشکیل شد، بعد از اعلام رسمیت جلسه، هر سه اولیای‌دم با پرداخت تفاضل دیه درخواست قصاص کردند. سپس پدر فرشید گفت: «پسرم در سبزوار به اتهام قتل تحت تعقیب قرار گرفت، اما فرد دیگری عامل شلیک به مقتول بود و هیچ مدرکی علیه پسرم به دست نیامد. دو پسرم و دوستشان در این حادثه بی‌گناه کشته شدند.»
در ادامه متهم ردیف اول که مأمور پلیس اطلاعات سبزوار بود در جایگاه قرار گرفت و گفت: «حوالی پارک زیتون پاکدشت در تعقیب پراید مورد نظر بودیم تا اینکه به جاده خاوران رسیدیم. در این مدت چهاربار با پلیس‌۱۱۰ تماس گرفتیم و درخواست نیروی کمکی کردیم. قرار بود از کلانتری ۱۵۷‌مسعودیه برای ما نیروی کمکی فرستاده شود، اما نیروی کمکی نرسید به همین دلیل از پلیس تهران خواستیم تا خیابان را ببندند که اجازه این کار هم داده نشد. به همین دلیل برای توقف خودروی پراید چند تیر هوایی شلیک کردیم سپس با بی‌سیم از راننده پراید خواستم خودرو را متوقف کند، اما او با سرعت بیشتری به مسیر ادامه داد.»
مأمور پلیس در ادامه گفت: «با دو نفر از همکارانم سوار پژو و سه مأمور دیگر با خودروی سمند در تعقیب بودیم که به خاطر تاریکی هوا نتوانستیم سرنشینان دیگر خودروی پراید را تشخیص دهیم. آنجا بود که با شلیک به لاستیک‌های پراید دو لاستیک عقب پنچر شد و راننده به سمت لاین تندرو منحرف شد، اما او همچنان به مسیر ادامه می‌داد که راننده پراید یکباره خودرو را متوقف کرد تا دنده عقب حرکت کند. همان لحظه فرشید از ماشین پیاده شد و دستش را به سمت کمرش برد. فکر کردیم قصد شلیک دارد به همین خاطر به طرف پراید شلیک کردیم که بعد از کشته شدن فرشید فهمیدیم در کمرش قمه بود.»
مأمور پلیس در آخر گفت: «قبول دارم با کلاشنیکف ۱۲‌تیر شلیک کردم و باعث مرگ دو برادر شدم، اما سرباز وظیفه به خاطر برخورد گلوله به پایش زخمی شد و این نشان می‌دهد شلیک به طرف پایین ماشین بوده است. باور کنید نمی‌دانستیم غیر از فرشید سرنشینان دیگری هم در خودرو نشسته‌اند.»
در ادامه دیگر متهمان با تأیید توضیحات همکارشان از خودشان دفاع کردند و یکی از آن‌ها گفت: «سرباز مجروح به عنوان مسافر سوار پراید شده بود. باور کنید هیچ خصومتی با او نداشتیم و ناخواسته گلوله به او برخورد کرد.»
او در پاسخ به سؤال قاضی مبنی بر اینکه چطور متوجه حضور سه سرنشین دیگر در خودرو نشده بودید، گفت: «در آن ساعت به خاطر تاریکی هوا و حرکت خودرو‌ها با نور بالا بود که متوجه دیگر سرنشینان نشدیم.»
در پایان هیئت قضایی بعد از شور شش‌مأمور پلیس را به قصاص محکوم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار