کد خبر: 927673
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
شکست مقابل بلغار‌ها در مرحله دوم قهرمانی جهان
تیم ملی والیبال کشورمان در آغاز مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی جهان در شبی که شاگردان کولاکوویچ در دریافت و سرویس عملکرد ضعیفی داشتند، مقابل بلغارستان شکست خورد.
سعيد احمديان
تیم ملی والیبال کشورمان در آغاز مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی جهان در شبی که شاگردان کولاکوویچ در دریافت و سرویس عملکرد ضعیفی داشتند، مقابل بلغارستان شکست خورد.
مرحله دوم گروهی مسابقات والیبال قهرمانی جهان در حالی جمعه شب به صورت همزمان در ایتالیا و بلغارستان آغاز شد که تیم کشورمان در این مرحله با تیم‌های امریکا، کانادا و بلغارستان همگروه شده است. شاگردان کولاکوویچ در حالی در اولین رقابت خود در دور دوم مرحله گروهی برابر بلغار‌های میزبان در صوفیه به میدان رفتند که در مرحله اول توانسته بودند این تیم را در وارنا شکست دهند.
شانس صعود کمرنگ شد
با وجود پیش‌بینی دست بالاتر تیم کشورمان مقابل بلغار‌ها در بازی جمعه شب، اما شاگردان کولاکوویچ یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌هایشان را مقابل بلغارستان ارائه دادند و در نهایت در سه ست پیاپی و با نتایج ۲۵ بر ۱۹، ۲۸ بر ۲۶ و ۲۶ بر ۲۴ نتیجه را واگذار کردند تا دور دوم مرحله گروهی را برخلاف دور اول، ناامیدکننده آغاز کنند. تیم کشورمان با این شکست در شب اول مرحله دوم قهرمانی جهان، کار سختی برای صعود به جمع شش تیم پایانی رقابت‌ها خواهد داشت. در دیگر دیدار این گروه نیز امریکا موفق شد در ادامه پیروز‌ی‌هایش این‌بار کانادا را از لب تیغ بگذراند و با نتیجه ۳ بر یک از سد شاگردان آنتیگا بگذرد تا با شش برد و ۱۶ امتیاز مقتدرانه در صدر گروه G. بایستد.
بلغار‌ها خوش‌شانس بودند!
ایگور کولاکوویچ شکست ۳ بر صفر شاگردانش مقابل بلغارستان در مرحله دوم مسابقات قهرمانی جهان را به دلیل برتری بلغار‌ها در خط سرویس عنوان کرد: «قبل از هر چیزی به تیم ملی بلغارستان تبریک می‌گویم. آن‌ها از ابتدای بازی سرویس‌های بسیار خوب با خطای بسیار کمی زدند و این سرویس‌های قدرتمند در تمام طول بازی ادامه داشت. آن‌ها با همین حربه، مشکلات زیادی برای ما در طراحی حملات ایجاد کردند.» البته وی معتقد است که تیمش می‌توانست پیروز باشد، اما بلغار‌ها شجاع‌تر بودند: «ما در ست‌های دوم و سوم شانس پیروز شدن داشتیم، ولی بلغارستان بهتر از ما بازی کرد و در بعضی لحظات بازی، شجاع و بعضی لحظات هم خوش‌شانس بود.» کولاکوویچ با وجود این شکست ناامید نیست و می‌گوید امید به صعود را از دست نداده است: «ما به اینجا آمدیم تا در همه بازی‌ها بجنگیم.»
نگذاشتیم معروف جادو کند
 سرمربی بلغارستان اعتراف می‌کند که تصور چنین بردی را مقابل ایران نداشته است. پلامن کنستانتینوف می‌گوید: «انتظار پیروزی داشتم، ولی فکر نمی‌کردم ۳ بر صفر برنده شویم. ما در مسابقه نخست در مرحله گروهی مقابل ایران طوری بازی کردیم که هرگز در شرایط معمولی نمی‌توانستیم اینقدر پراشتباه باشیم. ما ۲۲ اشتباه در سرویس و ۱۱ خطا در حمله داشتیم که خیلی زیاد بود.» او نیز مانند کولاکوویچ پیروزی مقابل ایران را سرویس‌های خوب شاگردانش می‌داند: «خطای سرویس بسیار کمی داشتیم که کلید برتری ما بود.» کنستانتینوف نقطه ضعف تیم ملی ایران را دریافت عنوان می‌کند: «بدون شک دریافت، نقطه ضعف اصلی ایران بود. وقتی تیم ایران در دریافت خوب عمل نکرد، به دنبال آن نتوانست از نیروی فوق‌العاده‌ای مثل سعید معروف نیز استفاده کند. من او را خیلی دوست دارم و معتقدم که یکی از نوابغ دنیای والیبال است، اما وقتی او مجبور می‌شود برای پاس دادن به خارج منطقه یک‌سوم بیاید، نمی‌تواند از قدرت جادویی‌اش استفاده کند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار