کد خبر: 927670
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
رقابت غیرمستقیم یحیی و برانکو
پرونده هفته هفتم می‌توانست امروز با برگزاری دو دیدار به پایان برسد، دیدار‌هایی که نتیجه آن می‌تواند صدرنشین را تغییر دهد اگر پدیده نتواند تراکتور را مغلوب کند و پرسپولیس بتواند از این فرصت بهترین استفاده را ببرد، اما دیدار مدعیان لیگ نمی‌تواند پایانی بر بازی‌های این هفته باشد، چراکه زشتی‌های فوتبال جمعه باعث ناتمام ماندن بازی صنعت نفت برابر پیکان شد و یک بازی نیمه‌تمام روی دست لیگ ماند.
دنيا حيدري
پرونده هفته هفتم می‌توانست امروز با برگزاری دو دیدار به پایان برسد، دیدار‌هایی که نتیجه آن می‌تواند صدرنشین را تغییر دهد اگر پدیده نتواند تراکتور را مغلوب کند و پرسپولیس بتواند از این فرصت بهترین استفاده را ببرد، اما دیدار مدعیان لیگ نمی‌تواند پایانی بر بازی‌های این هفته باشد، چراکه زشتی‌های فوتبال جمعه باعث ناتمام ماندن بازی صنعت نفت برابر پیکان شد و یک بازی نیمه‌تمام روی دست لیگ ماند.
شاگردان برانکو بعد از بردی شیرین برابر الدحیل قطر و راهیابی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا بار دیگر به لیگ بازگشته‌اند تا مأموریت خود را در رقابت‌های سطح اول فوتبال کشور ادامه دهند، رقابتی که یک‌بار دیگر می‌تواند این تیم را به صدر جدول بازگرداند. البته به شرط لغزش حریف مشهدی که بعد از نخستین شکست خود در این فصل برابر پرسپولیس دیگر رنگ باخت به خود ندیده و تمام بازی‌هایش را با پیروزی به پایان برده است.
کسب سه امتیاز این بازی روی کاغذ برای یاران برانکو نباید سخت یا دردسرساز باشد. این تیم به تازگی از نبردی مقتدرانه با نماینده متمول قطر بازگشته، آن هم با دست پر، پس کنار زدن سپیدرودی که با کسب تنها دو امتیاز از شش هفته گذشته در قعر جدول بسر می‌برد و در همین اندک زمان کوتاه سه، چهار مرتبه کادر فنی‌اش دستخوش تغییرات شده، چالش‌برانگیز است، وقتی پرسپولیس در خانه از حریف شمالی خود پذیرایی می‌کند. نمی‌توان انگیزه‌های سپیدرود و امامی‌فر، سرمربی پرسپولیسی آن را نادیده گرفت، خصوصاً که این تیم هفته گذشته بعد از هفته‌ها باخت موفق شد برابر نفتی‌های آبادان مساوی کند و بازی با پرسپولیس و گرفتن امتیاز از مدافع عنوان قهرمانی می‌تواند تأثیر بسزایی در روحیه و انگیزه این تیم برای ادامه لیگ و فاصله گرفتن از قعر جدول داشته باشد. مسئله‌ای که برانکو نیز بر آن تأکید دارد: «در وضعیت سختی هستیم. مثل مأموریت غیرممکن تام کروز. بعد از برد الدحیل باید به مصاف سپیدرودی برویم که بعد از بازگشت کریمی روحیه و انگیزه مضاعفی گرفته است. کاری نداریم آن‌ها کجای جدول هستند. می‌دانیم که برای برد می‌جنگند، اما ما هم در خواب پیروزی برابر الدحیل نیستیم. باید محکم بازی کنیم و ببریم، حتی اگر همه بازیکنان را به همراه نداشته باشیم.»
امامی‌فر، سرمربی سپیدرود نیز تأکید می‌کند تیمش کار سختی برابر پرسپولیس دارد. از طرفی معتقد است که این بازی محکی جدی برای شاگردانش است و حضور کریمی در کادر فنی هم تأثیر زیادی در نتیجه‌گیری این تیم دارد، چراکه در اصل کریمی برای بقای سپیدرود در لیگ است که بار دیگر به ترکیب کادر فنی اضافه شده و این هدف باید از بازی با پرسپولیس به طور جدی استارت بخورد. مسئله‌ای که باعث می‌شود هواداران ساعت ۱۹:۳۰ شاهد یک بازی زیبا از دو تیم باشند.
یک جایگاه و دو رقیب
برانکو، اما علاوه بر سپیدرود، نیم‌نگاهی هم به بازی پدیده دارد. پدیده مشهد در حالی ساعت ۱۹ امشب از تراکتورسازان پذیرایی می‌کند که این نخستین بازی سرخپوشان تبریزی بعد از جدایی توشاک از این تیم است. مربی که موفق نشد بیش از ۹ امتیاز از شش هفته گذشته کسب کند، سرانجام تبریز را بی‌خبر ترک کرد. پدیده حالا میزبان تیمی بحران‌زده با ستاره‌هایی نامی است که می‌تواند به راحتی صدرنشینی خود را برابر آن تثبیت کند، مگر آنکه شوک جدایی مربی ولزی کار دست صدرنشین بدهد و همه چیز را به سود پرسپولیس تمام کند. البته از مشکلات مالی پدیده که به قول یحیی دیگر لوث شده هم نباید گذشت.
شب تلخ آبادان
هفته هفتم در حالی امروز به پایان می‌رسد که یک بازی ناتمام دارد. مصاف پیکان با نفتی‌ها در آبادان به دلیل جو نامناسب ورزشگاه ناتمام ماند، دیداری که تا دقیقه ۸۷ بازی ۲ بر یک به سود مهمان بود، اما دو اشتباه محرز داوری در اعلام خطای پنالتی که یکی در دقیقه ۶۰ رخ داد و دیگری در دقیقه ۸۴، عصبانیت هواداران و هجوم آن‌ها به زمین بازی را به دنبال داشت و اگرچه بازی را دقایقی متوقف کرد، اما بار دیگر از سر گرفته شد. با وجود این، ضربه قطعه‌ای سیمان به صورت کمک‌داور بازی، باعث نیمه‌کاره ماندن بازی شد. اتفاقات ناخوشایندی که چهره زشت فوتبال را به رخ کشید. اگرچه حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی معتقد است نفت مسئول اتفاقات است و می‌گوید که با متخلفان برخوردی جدی خواهد کرد، اما باشگاه صنعت نفت آبادان بر این باور است که تیم داوری مسئول اصلی ایجاد بحران روی سکو‌ها بود و طالقانی، رئیس هیئت فوتبال خوزستان هم عنوان می‌کند که نظیر این اتفاقات در تهران، شمال و تبریز هم رخ می‌دهد و مختص به خوزستان نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار