کد خبر: 927652
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۷
نگاهی به یک کتاب امریکایی که کنترل موج دین‌باوری در جوامع غربی را از سوی دست‌راستی‌ها بررسی کرده است به علاوه پویش مردمی انتخاب بهترین‌های کتاب دفاع مقدس و نیز کتاب تازه «باب وودوارد» برنده دو دوره «جایزه پولیتزر» موضوعاتی هستند که در این گزارش به آن می‌پردازیم.
فرزین ماندگار
نگاهی به یک کتاب امریکایی که کنترل موج دین‌باوری در جوامع غربی را از سوی دست‌راستی‌ها بررسی کرده است به علاوه پویش مردمی انتخاب بهترین‌های کتاب دفاع مقدس و نیز کتاب تازه «باب وودوارد» برنده دو دوره «جایزه پولیتزر» موضوعاتی هستند که در این گزارش به آن می‌پردازیم.

ابتدا نگاهی می‌اندازیم به کتاب «نجات مردم: چگونه پوپولیست‌ها مذهب را ربودند» که نویسندگان آن معتقدند دموکراسی‌های غربی در حال تجربه موج جدیدی از پوپولیسم دست‌راستی هستند که می‌خواهد دین را برای اهداف خود به کار بندد. مهر در این باره می‌نویسد: کتاب «نجات مردم: چگونه پوپولیست‌ها مذهب را ربودند» که دارای فصل‌هایی با عناوین «ایالات متحده»، «انگلیس»، «فرانسه»، «ایتالیا»، «اتریش»، «هلند»، «لهستان» و «اسرائیل» است، به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه جنبش‌های پوپولیستی از مذهب برای اهداف خود استفاده می‌کنند و مقامات کلیسا به آن‌ها چه واکنشی نشان می‌دهند.
نویسندگان این کتاب ادعا می‌کنند پوپولیست‌ها دین را بیشتر از اینکه یک اعتقاد بدانند، از آن برای ایجاد یک حس تعلق استفاده می‌کنند و می‌خواهند با به کارگرفتن هویت و سنت‌های مذهبی، تعریف متناسب با خواسته خودشان را از مفهوم «مردم» ارائه دهند.

این کتاب می‌گوید پوپولیست‌ها در تلاشند تا با جا انداختن این موضوع که مسلمانان «دشمن اصلی مردم» هستند، ادعا کنند که جوامع مسیحی مورد تهدید و تهاجم اسلامگرایی و مسلمانان قرار گرفته است؛ از این رو آن‌ها مفهوم «مردم» و «ضد مردم» را همانطور که خودشان مایلند نشان می‌دهند. در حالی که تمامی نخبگان کلیسا‌ها استفاده از ادیان مذهبی در امور سیاسی را محکوم می‌کنند، پوپولیست‌ها کمترین توجهی به این موضوع ندارند و خود را به عنوان ناجیان واقعی مردم معرفی می‌کنند. کتاب «نجات مردم: چگونه پوپولیست‌ها مذهب را ربودند» پیامد‌های مخرب این پدیده سیاسی را مورد بررسی قرار داده است. این کتاب نوشته «نادیا مرزوکی»، «دونکان مک دانل» و «اولیور روی» است و انتشارات دانشگاه آکسفورد آن را در قالب ۲۸۸ صفحه منتشر کرده است.
 
پویش مردمی انتخاب بهترین‌های دفاع مقدس آغاز شد

پویش مردمی انتخاب بهترین‌های دفاع مقدس با معرفی بهترین کتاب، بهترین نویسنده مرد و بهترین نویسنده زن همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز شد.
در این پویش مردمی که از سوی انتشارات سوره مهر برگزار می‌شود، ۱۵ عنوان کتاب برگزیده، پنج نویسنده مرد و پنج نویسنده زن در معرض آرای مردمی قرار می‌گیرند که در نهایت یک کتاب، یک نویسنده مرد و یک نویسنده زن به عنوان بهترین‌های دفاع مقدس انتخاب و در مراسمی که همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود از آن‌ها با اهدای تندیس ویژه، لوح جشنواره و جایزه نقدی تقدیر می‌شود. عناوین ۱۵ عنوان کتاب منتخب به این شرح است: «دا»، «دختر شینا»، «آن بیست و سه نفر»، «گلستان یازدهم»، «بابانظر»، «پایی که جا ماند»، «کوچه نقاش‌ها»، «همپای صاعقه»، «شطرنج با ماشین قیامت»، «خداحافظ سالار»، «عصر‌های کریسکان»، «نورالدین پسر ایران»، «همه سیزده سالگی‌ام»، «در کمین گل سرخ» و «وقتی مهتاب گم شد.»
همچنین پنج نویسنده مرد شامل حبیب احمدزاده، احمد یوسف‌زاده، سیدقاسم یاحسینی، حمید حسام و گلعلی بابایی و پنج نویسنده زن شامل بهناز ضرابی‌زاده، گلستان جعفریان، معصومه سپهری، مهناز فتاحی و راحله صبوری هستند. میان تمام کسانی که در این پویش مردمی شرکت کنند، قرعه‌کشی صورت می‌گیرد و به سه نفر از برگزیدگان، اعتبار خرید کتاب چاپی به مدت یک سال به صورت رایگان، به سه برگزیده دیگر اشتراک یک سال کتاب الکترونیک رایگان و به سه برگزیده دیگر هم اشتراک رایگان یک سال کتاب‌های صوتی سوره مهر اهدا می‌شود.
نحوه شرکت در این پویش مردمی هم بدین صورت است که شرکت‌کننده وارد سایت سوره مهر به آدرس
www. Vote. sooremehr. ir شده و پس از انتخاب یک عنوان کتاب از میان آثار برگزیده و همچنین انتخاب نویسنده مرد و نویسنده زن مورد علاقه از میان نویسندگان برگزیده، مشخصات خود را وارد کرده و دکمه ثبت را کلیک می‌کند.
سایت پویش مردمی انتخاب بهترین‌های دفاع مقدس از سی‌و‌یکم شهریورماه و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس آغاز به کار کرد و به مدت یک ماه باز خواهد بود.

نزدیک‌ترین پرتره از رئیس‌جمهور امریکا در «وحشت: ترامپ در کاخ سفید»

کتاب «وحشت: ترامپ در کاخ سفید» به عنوان نزدیک‌ترین و واقعی‌ترین پرتره از رئیس‌جمهور کنونی ایالات متحده شناخته شده که واقعیات آن تاکنون در هیچ منبعی مطرح نشده است.
مهر، در اینباره گزارش می‌دهد کتاب «وحشت: ترامپ در کاخ سفید» گزارش دقیق و با جزئیات بی‌سابقه‌ای است که از طریق بررسی زندگی هشت رئیس‌جمهور سابق امریکا، از نیکسون تا اوباما و آنچه در حال حاضر در کاخ سفید تحت سیطره ترامپ می‌گذرد نوشته شده است. نویسنده این کتاب «باب وودوارد» برنده دو دوره «جایزه پولیتزر» است؛ یکی از این جوایز به خاطر پوشش رسوایی «واترگیت» و دیگری به دلیل پوشش کامل حملات تروریستی «یازده سپتامبر» به او اهدا شده است.

وودوارد در این کتاب به چگونگی تصمیم‌گیری‌های کاخ سفید در قبال سیاست خارجی و داخلی پرداخته است. او که از اعضای تحریریه «واشنگتن پست» است، این اطلاعات را با استناد به صد‌ها ساعت مصاحبه با مقامات ارشد و مشاوران کاخ سفید، یادداشت‌های ملاقات، خاطرات شخصی و مدارک و اسناد دولتی ارائه داده است. وودوارد در این کتاب برای نخستین‌بار واقعیت‌هایی را بیان می‌کند که تاکنون در هیچ کجا مطرح نشده است. کتاب «وحشت» نزدیک‌ترین و واقعی‌ترین پرتره‌ای است که از یک رئیس‌جمهور در ایالات متحده، آن هم سال‌های اول ریاست جمهوری‌اش ارائه می‌شود. بسیاری از صاحبنظران امریکایی این کتاب را «بی‌سابقه»، «دقیق» و «معتبر» توصیف کرده‌اند. این کتاب که بسیار مورد استقبال مردم امریکا قرار گرفته است، اخیراً و در یازدهم سپتامبر سال جاری توسط انتشارات «سایمون‌اند چاستر» در قالب ۳۵۷ صفحه منتشر شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار