کد خبر: 927576
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
سال 2017-2018 میلادی رقابتهای یخنوردی همراه بود با حضور 29 کشور در این دوره شاهد بیشترین میزان مشارکت از سوی یخنوردان کشور ایران بودیم.
جوان آنلاین : در دو سال گذشته فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران به عنوان عضو UIAA از یخنوردی به خوبی حمایت کرده است.
یکی از فعالیت‌های این کشور برگزاری کمپ تمرینی با مشارکت روسیه در کیروف به عنوان یکی از سخت‌ترین دیواره‌های سرعت جهان بودیم که امکان استفاده از این فرصت به صورت محدودی غیر از زمان مسابقات به ورزشکاران اختصاص می‌یابد.
در مسابقات سال گذشته ایران به عنوان سومین کشور از لحاظ حضور در مسابقات جام جهانی 3 عنوان اولی را از آن خود کرد.
محمد رضا صفدریان اولین مدال آور ایران شد که در مسابقات سویس در گرایش lead به مدال برنز دست یافت.
او یک هفته بعد در ایتالیا مدال طلای تاریخی خود را کسب نمود.
در پایان مسابقات صفدریان که در حال حاضر آتش نشان است، در مجموع به عنوان سومی نائل شد. پیشرفت به سادگی تبدیل به مدال نمی‌گردد.
محسن بهشتی راد در گرایش سرعت پیشرفت چشمگیری داشت. او در مجموع رتبه هفتم را کسب کرد که به عنوان بهترین ورزشکار غیر روس نتیجه فوق العاده ای است.
زینب کبری موسوی نیز در تمامی مسابقات سال گذشته شرکت نمود. وی در بین ده ورزشکار برتر زن جای گرفت.
چیزی که قابل ذکر است توانایی ورزشکاران ایرانی درهر دو گرایشی است که شرکت می‌کنند و این اتفاق موجب موفقیت در  ایشان در رشته combined  (ترکیبی) خواهد شد. صفدریان در  سال گذشته دو بار درمیان 5 ورزشکار برتر سرعت قرار گرفته است.
مسعود زینالی به عنوان یکی از اولین ورزشکاران ایرانی که در مسابقات جهانی یخنوردی  شرکت کرده است در مسابقات سال گذشته به عنوان چهاردهمی دست یافت. او که از پیشروان یخنوردی رقابتی در ایران است بیان کرده است که ما تمرینات سختی را پشت سر می‌گذاریم. کمپ تمرینی روسیه کمک بسیاری به ورزشکاران ایران برای رشد و پیشرفت کرده است. زینالی پیش بینی کرد که در سال جاری در رشته سرعت در میان خانم‌ها و آقایان مدال کسب خواهیم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار