کد خبر: 927538
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر پرداخت نیم درصد اعتبارات شهرداری‌ها به نهاد کتابخانه‌های عمومی، گفت: شهرداری‌ها طبق قانون موظف به پرداخت این مبلغ هستند و نهاد کتابخانه‌های عمومی باید نسبت به وصول آن از تمام ابزارهای قانونی استفاده کند.

مجید خدابخش در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، اظهار داشت: نیم درصد اعتبارات شهرداری‌ها، سهم کتابخانه‌های عمومی است که باید صرف توسعه زیرساخت‌ها و تهیه زمین برای ساخت کتابخانه‌های عمومی توسط خیرین شود.


وی با قدردانی از خیران کتابخانه‌ساز استان، افزود: برای استفاده بهتر از ظرفیت خیران در این حوزه، نهاد کتابخانه‌های عمومی باید طرح آمایش کتابخانه‌های استان را تهیه و بر اساس آن، نیازهای موجود را در اختیار خیران قرار دهد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جلب مشارکت خیران نیازمند نهادسازی در مجموعه کتابخانه‌های عمومی است، افزود: خیران نباید به دنبال کارهای اداری باشند و لازم است نهاد کتابخانه‌های عمومی این امور را پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه موضوع خیران کتابخانه‌ساز هنوز در بین افکار عمومی جا نیفتاده است، افزود: باید در این خصوص اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی انجام شود و نهادینه کردن این امر مقدمه‌ای است تا اداره کتابخانه‌ها و فعالیت برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان دیگر توسط شوراها و مردم اداره شود.

در این نشست موضوع پرداخت نیم درصد اعتبارات شهرداری‌ها به نهاد کتابخانه‌های عمومی و گزارش عملکرد انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان بررسی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر