کد خبر: 927503
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹
رهبر انقلاب در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۳۸۵ در جمع فیلمسازان و کارگردانان سینما و تلویزیون درباره یک کتاب فرمودند: توصیه می‌کنم و واقعاً دوست می‌دارم شما‌ها بخوانید. من می‌ترسم این کتاب‌ها اصلاً دست شما‌ها نرسد. اسم این کتاب «خاک‌های نرم کوشک» است، قشنگ هم نوشته شده.
یافتن کتاب خوب این روز‌ها شاید کاری راحت به نظر برسد، اما با انتشار حجم وسیعی از آثار آن هم در حوزه دفاع مقدسی کتابی که بتواند پس از سال‌ها انتشار همچنان پرمخاطب باشد و در ذهن مخاطب مانده باشد، زیاد نیست. «خاک‌های نرم کوشک» از آن دست آثاری است که خواندن یک‌بار آن ذهن را برای همیشه از یک اثر خوب پر می‌کند. این اثر به نویسندگی سعید عاکف منتخبی از خاطرات خانواده و همرزمان «سردار شهید عبدالحسین برونسی» در مورد ویژگی‌ها و خصوصیات شهید است. این اثر نه تنها در سطح ملی بلکه با ترجمه به چندین زبان توانسته در عرصه بین‌المللی هم خوش بدرخشد. این کتاب به گفته ناشر تاکنون به زبان‌های عربی، فرانسه و انگلیسی نیز ترجمه و در خارج از کشور منتشر شده است.
رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۳۸۵ در جمع فیلمسازان و کارگردانان سینما و تلویزیون درباره این کتاب فرمودند: «الان چند سالی است که کتاب‌هایی درباره سرداران و فرماندهان جنگ باب شده و می‌نویسند و بنده هم مشتری این کتاب‌هایم و می‌خوانم. با اینکه بعضی از این‌ها را من خودم از نزدیک می‌شناختم و آنچه را هم که نوشته، روایت‌های صادقانه است- این هم حالا آدم می‌تواند کم و بیش تشخیص دهد که کدام مبالغه‌آمیز است و کدام صادقانه است- بسیار تکان‌دهنده است. آدم می‌بیند این شخصیت‌های برجسته، حتی در لباس یک کارگر به میدان جنگ آمده‌اند، این اوستا عبدالحسین برونسی، یک جوان مشهدی بنّا که قبل از انقلاب یک بنا بود و با بنده هم مرتبط بود، شرح حالش را نوشته‌اند و من توصیه می‌کنم و واقعاً دوست می‌دارم شما‌ها بخوانید. من می‌ترسم این کتاب‌ها اصلاً دست شما‌ها نرسد. اسم این کتاب «خاک‌های نرم کوشک» است، قشنگ هم نوشته شده. ایشان اول جنگ وارد میدان نبرد شده بود و بنده هم هیچ خبری نداشتم. بعد از شهادتش، بعضی از دوستان ما که به مجموعه‌های دانشگاهی و بسیج رفته بودند و با این جوان بی‌سواد- بی‌سواد به معنای مصطلح، البته سه، چهار سالی درس طلبگی خوانده بوده، مختصری هم مقدمات و ابتدایی و این‌ها را هم خوانده بوده- صحبت کرده بودند، می‌گفتند آنچنان برای این‌ها صحبت می‌کرده و حرف می‌زده که دل‌های همه این‌ها را در مشت می‌گرفته. به خاطر همین که گفتم، یک معرفت درونی را، یک ادراک را، یک احساس صادقانه را و یک فهم از عالم وجود را منعکس می‌کرده.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار