کد خبر: 927431
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
برای نخستین‎بار در تاریخ شمشیربازی ایران، این رشته با یک سهمیه در بازی‎های المپیک جوانان حضور خواهد داشت.
 
یک سهمیه شمشیربازی المپیک آرژانتین به ایران رسید

جوان آنلاین: تک سهمیه شمشیربازی ایران برای بازی های المپیک جوانان در اسلحه سابر پسران و به واسطه نتایج این رشته در مسابقات جهانی ایتالیا و همچنین برخی انصراف های انجام شده از طرف شمشیربازانی که صاحب سهمیه این بازی ها بودند، به دست آمده است. 

شمشیربازی آسیا در مجموع صاحب سه سهمیه در اسلحه سابر بازی های المپیک جوانان است که پیش از این با محاسبه نتایج مسابقات مختلف توزیع شده بود. هفته گذشته اما با اعلام انصراف یکی از این بازیکنان برای حضور در المپیک جوانان، سهمیه وی به ایران و امیرحسین شاکر رسید. 

این شمشیرباز اسلحه سابر کشورمان در رقابت های جهانی ایتالیا که اوایل امسال برگزار شد با عملکرد خوب خود تا جدول ۳۲ نفره پیش رفت و با امتیازاتی که در مجموع مسابقات حاضر در آن کسب کرده بود، در فهرست بازیکنان رزرو آسیا برای المپیک جوانان، به عنوان نفر نخست قرار گرفت و توانست با اولین اعلام انصراف از میان سه بازیکن المپیکی قاره، شانس شرکت در این بازی ها را از آن خود کند.

فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تائید این مطلب گفت: هفته گذشته فدراسیون جهانی شمشیربازی موضوعِ انصراف یکی از بازیکنان قاره آسیا از حضور در بازی های المپیک جوانان و جایگزین شدن امیرحسین شاکر به عنوان اولین بازیکن رزروی قاره را به ما اعلام کرد. 

وی ادامه داد: فدراسیون شمشیربازی هم موضوع را به کمیته ملی المپیک اطلاع رسانی کرد. مدیران کمیته نیز با انجام اقدامات لازم از طریق رایزنی با کمیته بین المللی المپیک و برگزارکنندگان بازی های المپیک جوانان، تائیدیه و موافقت این موضوع را دریافت کردند. بدین ترتیب شاکر به عنوان نماینده شمشیربازی ایران در بازی های المپیک جوانان شرکت خواهد کرد. 

به گزارش خبرنگار مهر، سومین دوره بازی های المپیک جوانان ۱۴ تا ۲۶ مهرماه در بوینس آیرس آرژانتین برگزار می شود. شمشیربازی در حالی برای این بازی ها صاحب یک سهمیه شده که در دو دوره پیشین بازی ها سهمیه ای نداشت. 

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار