کد خبر: 927309
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
گفت: وگوی «جوان آنلاین» با سریع‌ترین مرد عمودی جهان
وحید صابری
وقتی به کارنامه حرفه‌ای‌اش نگاه می‌اندازیم، باورمان نمی‌شود این پسر صخره‌ای در رشته‌ای که در ایران پیشینه‌ای ندارد و زیاد شناخته نشده نیست، بتواند در سن ۲۴ سالگی ۲۴ مدال رنگارنگ در مسابقات بین‌المللی جام جهانی، قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی کسب کرده باشد. سریع‌ترین مرد عمودی جهان که ملقب به یوزپلنگ آسیاست، فقط مدال المپیک را در کارنامه حرفه‌ای‌اش کم دارد و می‌خواهد در المپیک ۲۰۲۰ توکیو آن را هم صاحب شود.

رضا علیپور پسر سنگ‌نورد قزوینی که چند روز پیش توانست طلای جهان را در اتریش کسب کند در گفت‌وگو با «جوان آنلاین» گفت: رقابت‌های جهانی اتریش بعد از المپیک مهم‌ترین سطح را در سنگ‌نوردی دارد و برای اولین بار توانستم قهرمان این دوره از رقابت‌ها شوم. این مسابقات هر دو سال برگزار می‌شود و من در دو دوره قبل توانسته بودم یک مدال نقره و یک مدال برنز برای کشور کسب کنم و حالا با این مدال طلایی که گرفتم فقط مانده مدال المپیک که امیدوارم در توکیو بتوانم آن را هم کسب کنم. من در تمام مسابقات بین‌المللی که حضور داشتم مدال گرفتم، جز المپیک. حالا با توجه به اینکه سنگ‌نوردی برای نخستین بار قرار است در المپیک حضور یابد، می‌خواهم اولین مدال طلای المپیک را در اولین دوره حضور این رشته در توکیو کسب کنم.

پسر صخره‌ای ایران در پاسخ به سؤال «جوان آنلاین» که چرا مربی ندارد، اظهار داشت: در ایران مربی که در سطح من باشد نیست. مربی باید به داشته‌های من بیفزاید. حتی در آسیا هم مربی نداریم که بتواند برای من مفید باشد. البته چند تا مربی در فرانسه هستند که خوبند، اما شرایط‌شان برای حضور در ایران مهیا نیست و در کل بدون مربی تمرین کردن عادت کرده‌ام، موضوعی که برای حریفان خیلی قابل هضم نیست. همیشه در مسابقات سراغ مربی‌ام را می‌گیرند و وقتی می‌گویم بدون مربی کار می‌کنم باورشان نمی‌شود.

علیپور که رکورد سرعت دنیا را یدک می‌کشد درباره نبود امکانات در ایران می‌گوید: امکانات ایران ضعیف است. ضعیف از این بابت که در حد آسیاست. من رکورددار جهانم و باید امکاناتم دراین حد باشد، اما نیست. رسیدگی هم در حد صفر است. فقط فدراسیون در حد توان خود کمی به من کمک می‌کند. در مسابقات جهانی در اتریش بنری به طول ۵۰ متر از عکس من را به عنوان یک ستاره در شهر نصب کرده بودند، اما در ایران حتی خیلی‌ها من را نمی‌شناسند. هیچ ورزشکاری در ایران نتوانسته به اندازه من برای کشورش مدال‌آوری داشته باشد، اما من با وجود تمام این افتخارآفرینی‌ها در سن ۲۴ سالگی تازه چند ماه است در شغل آتش‌نشانی مجبور به کار شده‌ام. واقعاً یک قهرمان ملی باید در آتش‌نشانی کار کند؟ نه اینکه شغل آتش نشانی بد باشد، اما جایگاهم این نیست. من به مانند الماسی هستم که با وجود این همه افتخارآفرینی هنوز کشف نشده‌ام و بهایی به آن نمی‌دهند. من امسال در مسابقات نانجینگ چین رکورد جهانی را ۱۲/ ۰ ثانیه بهبود بخشیدم و با ثبت زمان ۴۸ /۵ ثانیه از دیوار ۱۵ متری بالا رفتم و لقب سریع‌ترین صخره‌نورد دنیا را به من دادند، اما مسئولان ارزشی برای آن قائل نیستند.
علیپور در خاتمه با انتقاد از نگاه مسئولان وزارت ورزش گفت: از مسئولان درخواست دارم پاداش‌های چند سال گذشته قهرمانی من را بدهند. من برای حضور در مسابقات دلخوش به همین پاداش‌ها هستم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار