کد خبر: 927266
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
معاون آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت ایران حذف همپوشانی‌ها و دفترچه‌های درمانی را در گرو الکترونیکی شدن خدمات عنوان کرد.
جوان آنلاین: علی اصغر قائمی ضمن بیان این مطلب افزود: عدم شناسایی صحیح بیمه‌شدگان و همپوشانی بیمه‌ای آسیبی است که باعث عدم برنامه‌ریزی صحیح و هدر رفت منابع می‌شود.

وی با بیان این‌که سازمان‌های بیمه‌گر نقش کلیدی در تشکیل پرونده الکترونیک سلامت دارد، گفت: این موضوع تکلیف قانونی ‏وزارت بهداشت است و ما نیز تعاملاتی را با وزارت بهداشت برای اجرای پرونده الکترونیک سلامت آغاز کردیم. ‏

وی ادامه داد: در صورت الکترونیکی شدن تمام اطلاعات بیمه‌شدگان و سابقه درمانی‌اش براساس کد ملی در هر کجای کشور که باشد در اختیار کادر درمانی قرار می‌گیرد. همچنین همه نسخه‌ها و دارو‌های تجویز شده در زمان مراجعه ثبت خواهد شد که این موضوع می‌تواند پرونده شفافی از بیمار را در اختیار پزشک و سازمان‌های بیمه‌گر بگذارد.

معاون آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه الکترونیکی شدن از تجویز بی‌مورد دارو، خدمات پاراکلینیک و هدر رفت منابع جلوگیری می‌کند، گفت: اطلاعات دریافتی از بیماران در حال حاضر مبتنی بر اطلاعات ثبت شده در دفترچه‌های آنان است و باید بررسی شود که آیا این اطلاعات به روز بوده و در دسترس است یا خیر.

وی افزود: از مزایای تسریع در الکترونیکی شدن خدمات می‌توان به دسترسی سریع به خدمات سلامت و همینطور معرفی بیمار در اسرع وقت به ارائه دهندگان خدمات سلامت اشاره کرد. در واقع از این طریق بیمه شده می‌تواند با پزشک به راحتی ارتباط داشته باشد.

قائمی گفت: در حال حاضر آمار هزینه‌های سازمان بیمه سلامت نشان می‌دهد که مصرف بسیاری از دارو‌ها در کشور عجیب است و این امر نشانگر این است که دارو‌ها به نوعی به صورت بی رویه و یا اشتباه به دست مصرف‌کنندگان می‌رسند. سازمان بیمه سلامت ایران به دنبال مدیریت هزینه تاکنون اقدامات موثری در زمینه الکترونیکی شدن خدمات انجام داده که به سرعت در حال گسترش است.

وی با اشاره به اینکه فناوری ‏اطلاعات می‌تواند منجر به چالاکی سازمان بیمه سلامت شود، بیان کرد: اجرای تمام فرآیند‌هایی که اکنون در حال انجام است، نیاز به زمان دارد تا به جایگاه اصلی خود ‏برسد.

معاون آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در حوزه فناوری اطلاعات این امکان وجود دارد که بتوانیم به یک سازمان هوشمند در عملکرد و ارائه ‏خدمت به مشتریان دست پیدا کنیم. ذینفعان بسیاری در بیمه‌ها وجود دارند و نادیده گرفتن این افراد منجر به آسیب خواهد شد. در نتیجه ‏باید تعامل با ذینفعان وجود داشته باشد. ‏

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار