کد خبر: 927232
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
مدیر کل پیشگیری‌های مردمی قوه قضاییه گفت: مردم می‌توانند احتکار ها، رانت‌ها و شکایت از بانک‌ها را در سامانه «سجام» ثبت کنند.
جوان آنلاین: سید علی اصغر رفاهی در جمع خبرنگاران به فعالیت سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مردمی) اشاره و تصریح کرد: این سامانه در سطح کشوری فعال است و مردم می‌توانند به عنوان ناظران پیشگیری، ورود جدی داشته و به سامانه گزارش بدهند.

رفاهی نظارت بر مردم و تمرکز بر نظارت مسئولان از جمله اهداف اصلی این سامانه است. می‌خواهیم به کمک سامانه سجام، گمنامی را کاهش دهیم چرا که برخی افراد از فضای گمنامی سو استفاده می‌کنند و مرتکب جرم می‌شوند.
مدیر کل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد:مردم به عنوان ناظران پیشگیری ما را در این معاونت کمک کنند و گزارش‌های لازم را در سامانه سجام ثبت‌کنند، به گزارش دهنده قول می‌دهیم که تا به نتیجه رساندن گزارش در کنار مردم باشیم.
این مسئول در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: هر جا در هر نقطه‌ای از کشور که احساس می‌شود شخصی شروع به احتکار کرده و کالا‌های ضروری را به‌جای اینکه روانه بازار کردند؛ جمع آوری کردند به سامانه سجام گزارش دهند و در اولین فرصت ممکن به مقامات می‌رسانیم.

وی‌ادامه داد: مردم می‌توانند متخلفان اقتصادی را هم به این سامانه گزارش دهند و مردم می‌توانند در هر نهادی و اداره‌ای فکر می‌کنند مفسد اقتصادی وجود دارد و رانتی مطرح است در همین سامانه ثبت کنند.
رفاهی همچنین به حقوق عامه اشاره و تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی، احیای حقوق عامه از وظایف قوه قضاییه است و هر جا شهروندان موضوعی مرتبط با تضییع حقوق عامه را دیدند، می‌توانند تخلفات دستگاه‌های اجرایی را به ما اعلام کنند.

وی افزود:برخی از مردم از بانک‌ها بابت‌دادن وام‌های کلان به برخی افراد گله‌مند هستند، در این راستا هر شهروندی احساس می‌کند از سوی بانکی ظلمی شده و یا رانتی مطرح است و یا بدهکار کلان بانکی رامی شناسند، می‌توانند گزارش دهند.

رفاهی به مشکلات کارگری اشاره کرد و گفت:اگر کارخانه‌ای در شرف تعطیلی است، کارگران هم می‌توانند اطلاعات را به سامانه اعلام کنند و امیدواریم اتفاقات خوبی بیفتد تا کارخانه‌ها تعطیل نشوند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار