کد خبر: 927168
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
فرمانده سپاه عاشورا:
فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس عملا چیزی در کشور تولید نمی‌شود ولی آستانه تحمل مردم بالا بود، گفت: در حال حاضر نیز باید آستانه تحمل را بالا برد تا از این برهه خارج شویم، قبول داریم که ایستادگی سخت است ولی قطعاً طبق وعده خداوند پس از سختی، آسانی است.

سردار زین‌العابدین خرم در نشست خبری برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: تمام برنامه‌های دفاع مقدس تاریخی بوده و بعد از ۳۸ سال از پایان این دوران هنوز هم خاطرات آن دوران اگرچه تلخ بود و ویرانی، کشتار و بی‌خانمانی در پی داشت ولی ایثار و مقاومت مردم ایران را به خوبی نشان داد.

وی با بیان اینکه هیچ‌گاه ایران شروع کننده جنگ نبوده ولی دشمنان انقلاب با سه هدف اساسی این جنگ را بر ما تحمیل کردند، تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی می‌خواستند ندامت بعد انقلاب را برای مردم رقم بزنند، نتیجه انقلاب خروج ایران از دایره سلطه استکبار بود که این امر برای آنان قابل قبول نبود.  

فرمانده سپاه عاشورا اضافه کرد: اشغال سرزمین هدف دیگر دشمن بود تا با تحمیل تاریخی بر ایران، تجزیه کشور را ایجاد کنند.

وی با اشاره به سومین هدف دشمن از تحمیل جنگ هشت ساله توضیح داد: صدام در صدد بود تا اتحاد اعراب در منطقه را به نمایش بگذارد و ژاندارم منطقه شود.

خرم ابراز کرد: شاهکار مردم ایران و امام (ره) همه این سه هدف دشمن را نقش برآب کرده و جنگ را به دفاع آن هم از نوع مقدس تبدیل کرد و اجازه تجزیه کشور را نداده و صدام را زمین‌گیر کرد.

وی با تاکید به هزینه‌های سنگین ایران در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: خون‌ها و جوانان زیادی تقدیم شدند ولی ورق جنگ به نفع ایران برگشت و هر روز برای ایران پر از برکت بود.

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: جوانان وطن آن روزها، عزت، بزرگی و عظمت ایران را به نمایش گذاشتند و درس تاریخی برای همگان شد که اگر وحدت، یکپارچگی و همدلی در ایران باشد دشمن قادر به هیچ کاری نخواهد بود.

وی در ادامه با قدردانی از همه مردم ایران، نیروهای مسلح و صلابت و ایستادگی امام راحل در زمینه نقش‌آفرینی موثر در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: امید است همین وحدت و یکدلی تحت فرمان ولی‌امر مسلمین پیش رفته و همواره امنیت و آرامش در پرتو این امنیت برای ایران اسلامی مستدام باشد.

خرم با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس در حوزه دفاعی و نظامی بیان کرد: ما در دوران جنگ امکانات محدود داشته و حتی امکاناتی که در اختیار داشتیم را نیز به خوبی توانایی استفاده نداشتیم.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی، ارتش قابل توجه و مهمی در منطقه بود، با وجودآشفتگی ارتش در بدو پیروزی انقلاب و فرار نیروهای آن به خارج، ولی امیرانی تاثیرگذار ماندند و از اقتدار کشور دفاع کردند.

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید به اینکه در دوران دفاع مقدس سختی‌های زیادی داشتیم، تصریح کرد: قبل از انقلاب یک فرمانده نظامی نمی‌توانست نزدیک تجهیزات آمریکا برای اورهال کردن شود و این موضوع باعث شد تا در دوران دفاع مقدس ۵۰ درصد تجهیزات از دست ما خارج شود و در سال‌های دوم با تجهیزات کمتر از خود دفاع می‌کردیم اما با همان مقدار تاریخ‌ساز شدیم.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس برای خمپاره زدن هم سهمیه‌بندی می‌کردیم چراکه سیستم تولیدی کشور قطع شده بود و تجهیزاتی نداشتیم.

خرم اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس جلسات زیادی با تولیدگران صنعتی داشتیم که شاید تجربه‌ای از ساخت تجهیزات نظامی نداشتند ولی وارد میدان شده و فشنگ و اسلحه و تجهیزات نطامی در حد توان تولید کردند.

وی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دیگر زمان بزن در رویی تمام شده است و دشمن یکی بزند، ۱۰ تا خواهد خورد، گفت: در منطقه‌ای که در فاصله ۲۳۰ کیلومتری با ایران وجود داشت، نقطه‌زنی دقیق داشتیم در حالیکه یک زمانی در دوران دفاع مقدس نمی‌توانستیم همان منطقه را مورد هدف دقیق قرار دهیم ولی الان با توجه به تکنولوژی و فناوری به دست آمده توسط ایران، توانستیم به دستاوردهای بزرگی برسیم.

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید به خودکفایی ایران اسلام در همه امور بیان کرد: ثمره دست به دست دادن نیروهای نظامی با دانشگاه‌ها باعث شد تا این خودکفایی ایجاد شود و این موضوع در دوران گذشته وجود نداشت.

خرم با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی جنگ نمی‌شود و مذاکره نمی‌کنیم، افزود: از لحاظ دفاعی قطع به یقین دشمن نمی‌تواند جسارتی به کشور داشته باشد ولی همچنان باید دشمن را گرگ زخمی در نظر گرفت که از انقلاب اسلامی زخم خورده است.

فرمانده سپاه عاشورا در ادامه افزود: منطقه توانایی تأمین امنیت خود را دارد و این استکبار جهانی بوده که مخل امنیت شده است.

وی با تاکید به اینکه شک نکنید عامل امنیت و اقتدار منطقه ایران است، تصریح کرد: شکل دادن گروهک‌هایی نظیر طالبان و داعش برای از بین بردن این امنیت بوده است.

فرمانده سپاه عاشورا اضافه کرد: ناوهای دریایی ارتش ایران  در آب‌های آزاد در حال ابراز وجود بوده و هیچ ناوگانی بدون مجوز نمی‌تواند به حریم کشور وارد شود و یا در آسمان کشور هیچ پرنده‌ای بدون مجوز نمی‌تواند پرواز کند.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی دوران دفاع مقدس با زمان حال متفاوت بوده و اصلا قابل قیاس نیست، گفت: در آن دوران کمبودهای زیادی وجود داشت ولی با این وجود، هیچ گسستی وجود نداشت.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس عملاً چیزی در کشور تولید نمی‌شد، ولی آستانه تحمل مردم بالا بود، گفت: در حال حاضر نیز باید آستانه تحمل را بالا برد تا از این برهه خارج شویم، قبول داریم که ایستادگی سخت است ولی قطعاً طبق وعده خداوند پس از این سختی، آسانی خواهد آمد.

وی افزود: مسوولان کشور باید خدمت به مردم را افتخار خود بدانند، طبق قانون اساسی نیروهای مسلح، ارتش و سپاه می‌توانند هر میزان که نیاز به سازندگی باشد، انجام دهند.

خرم اذعان داشت: در دوران جنگ تبلیغات داشتیم و بعد از جنگ باید درایت در کنار روایت هم باشد به طوریکه یک اقدام بسیار اساسی در زمینه کنگره ملی ۱۰ هزار شهید مدنظر بوده و فراخوان آن انجام خواهد گرفت.

وی افزود: برای کنگره ملی ۱۰ هزار شهید تمام علما، ادبا و هنرمندان را در حوزه ادبیات پایداری پای کار آورده و اولین کنگره در آذرماه برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر