کد خبر: 927116
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
عملیات جدید ائتلاف سعودی- اماراتی علیه یمن که چند روز قبل آغاز شده بود، به دلیل مقاومت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن متوقف شده، اما منابع اماراتی می‌گویند عملیات جدید به زودی آغاز می‌شود.
به گزارش فارس، ائتلاف سعودی-اماراتی عملیات اشغال استان الحدیده در غرب یمن را از اواخر اردیبهشت ماه گذشته آغاز کرده و تاکنون در چند مرحله این عملیات ناکام مانده است.

در دور جدید این عملیات که از محور جنوبی شهر الحدیده به سمت شرق شهر آغاز شده بود، نیرو‌های وابسته به امارات موفق شدند به جاده اصلی الحدیده- صنعا برسند، اما ارتش یمن و کمیته‌های مردمی (انصارالله) موفق شدند این پیشروی را متوقف کنند و آنان را به عقب برانند. منابع میدانی به وبگاه «العربی» گفتند که «درگیری‌های نظامی از روز شنبه در منطقه «کیلومتر ۷» و اطراف «کیلومتر ۱۰» جاده الحدیده به صنعا متوقف شده است، چون ارتش و کمیته‌های مردمی موفق شدند در منطقه «کیلومتر ۱۰» و در اطراف «ثلاجه المخلافی» و «المجمع الصناعی» مانع پیشروی امارات و شبه‌نظامیان وابسته به آن شوند. به گفته منابع میدانی، جنگنده‌های امارات و ائتلاف سعودی مناطق مذکور و همچنین اطراف منطقه «کیلومتر ۱۶» (میدان نانا) را به شدت زیر بمباران گرفته‌اند. روزنامه «البیان» امارات به نقل از منابع سیاسی از «رسیدن نیرو‌های بزرگ نظامی» به الحدیده خبر داد و نوشت که منتظر فرارسیدن ساعت صفر عملیات برای آزادسازی کامل الحدیده هستند. ائتلاف سعودی و اماراتی که با شبه‌نظامیان وابسته به خود بخش‌هایی را به‌خصوص در جنوب یمن به اشغال درآورده‌اند، عملیات اشغال استان الحدیده را «آزادسازی الحدیده» می‌نامند. البیان افزود که «نیروی هوایی وابسته به ائتلاف عربی رصد دقیق تحرکات شبه‌نظامیان حوثی» را در استان الحدیده در غرب یمن ادامه می‌دهد و همزمان با این، بالگرد‌های آپاچی وابسته به ائتلاف عربی نیز عملیات دقیق رصد را در اطراف الحدیده ادامه می‌دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار