کد خبر: 927092
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در حالی بدون قرارداد به کارش در این تیم ادامه می دهد که تامین نشدن منابع ارزی برای ادامه کار وی و آماده سازی تیم ملی بزرگترین دغدغه فدراسیون فوتبال است.
 
 

جوان آنلاین: تیم ملی فوتبال ایران درحالی خود را برای حضور در جام ملت های آسیا آماده می کند که هنوز تکلیف ماندن یا رفتن کارلوس کی روش در این تیم مشخص نیست. مشکلات ارزی که از چند ماه پیش شروع شده و همچنان ادامه دارد، بزرگترین مانع بر سر راه کی روش و تیمش برای آماده سازی است.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران با همه ایراداتی که دارد توانسته ثبات خوبی برای تیم ملی و نتایج آن در آسیا ایجاد کند و از این جهت نیازمند حمایت ویژه برای اجرای برنامه هایش است. هر چند رسیدن به عنوان قهرمانی در آسیا سخت است اما علاقمندان به فوتبال امیدوارند این بار تیم ایران با هدایت کی روش بتواند طلسم سالها دور از قهرمانی را بشکند.

با این حال مشکلات ارزی و دست خالی فدراسیون برای تامین هزینه اردوهای تیم ملی و دستمزد کی روش، مانع بزرگی مقابل تیم ملی ایجاد کرده و مشخص نیست با ادامه این روند مرد پرتغالی به فعالیتش در تیم ملی ادامه خواهد داد یا خیر.

آنچه مشخص است فدراسیون فوتبال به تنهایی نمی تواند ارز مورد نیاز برای آماده سازی تیم ملی را فراهم کند و نیازمند حمایت وزارت ورزش و به ویژه دولت است تا هم کی روش و دستیارانش را با انگیزه بیشتر همراه داشته باشد و هم بتواند برنامه های آماده سازی تیم ملی را اجرا کند. 

فدراسیون در تلاش است زمینه جذب مساعدت دولت را فراهم کند اما ظاهرا دولتی ها و آنهایی که هنگام جام جهانی پیام های تبریک می دادند و از عملکرد فوتبال تقدیر می کردند، قصد برای کمک به فدراسیون را ندارند. 

مسئولان رده بالای دولت یادشان نرود که مقام معظم رهبری بارها در فرمایشاتشان فوتبال و عملکرد تیم ملی را به عنوان الگویی برای دولتمردان مثال زدند تا همه دست به دست هم برای عبور کشور از مشکلات متحد شوند و تلاش کنند. اما ظاهرا مسئولان پیام رهبری و شیرینی و حلاوت آن پیام ها برای جامعه را فراموش کرده اند.

آنچه مسلم است اگر دولت از تیم ملی و تامین ارز اردوهای آماده سازی حمایت نکند، کی روش نمی تواند با این شرایط به فعالیتش ادامه دهد. جدایی کی روش از تیم ملی فرصت را در اختیار رقیبان عربی ایران قرار می دهد تا بلافاصله او را جذب کنند. در آن صورت تیم ملی ایران در فاصله اندک باقی مانده تا جام ملت های آسیا باید دنبال سرمربی ای بگردد که یا در حد کی روش باشد یا بالاتر از آن. اما آیا با شرایط ارزی کشور این امر میسر خواهد بود؟

قطعا پاسخ منفی خواهد بود و در این صورت فدراسیون فوتبال باید سراغ مربیان داخلی برود که بازگشت به عقب و بازگشت به شرایط چند سال قبل خواهد بود. به همین دلیل مسئولان دولتی باید همت کنند و ارز مورد نیاز آماده سازی تیم ملی را فراهم کنند تا این بار هم فوتبال بار اقتصادی و اجتماعی و هزاران مشکل دیگر را از روی دوش مردم بردارد و فشار را روی خود مسئولان هم کمتر کند

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار