کد خبر: 927083
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: با توجه به افزایش ابهام‌ها، بازار جهانی نفت به دورانی حساس وارد می‌شود.
جوان‌آنلاین:‌ آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: به دلیل ابهام درباره تولید نفت لیبی و ونزوئلا و همچنین تحریم‌های ضد ایرانی، بازار نفت به شرایطی بسیار حساس وارد می‌شود.

این نهاد در گزارش ماهانه خود، استمرار کاهش تولید نفت ونزوئلا و همچنین حمله اخیر به مقر شرکت ملی نفت لیبی و همچنین تأثیر مخرب تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا را مورد توجه قرار داد.

آژانس بین‌المللی انرژی برآورد خود را از تقاضا برای نفت اوپک در سه ماه پایانی ۲۰۱۸ و سه ماه نخست ۲۰۱۹، به ترتیب به ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز و ۳۱ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داد.

این نهاد اعلام کرد: وضعیت در ونزوئلا می‌تواند حتی با شتابی بیشتر وخیم شود، اختلال در تولید نفت لیبی می‌تواند باز گردد و با نزدیک شدن به موعد آغاز تحریم‌های آمریکا، تصمیم‌های بیشتری از سوی کشور‌ها و شرکت‌ها مشخص خواهد شد.

آژانس یاد شده اعلام کرد هنوز مشخص نیست که دیگر تولیدکنندگان نفت تصمیم می‌گیرند که تولید خود را افزایش دهند یا نه و ممکن است بازه قیمت ۷۰ تا ۸۰ دلار برای شاخص نفت خام برنت که از ماه آوریل امسال تاکنون باقی مانده است، به چالش کشیده شود.

برآورد این آژانس نشان می‌دهد که تولید نفت اوپک در ماه اوت به ۳۲ میلیون و ۶۳۰ هزار بشکه در روز، یعنی بالاترین رقم در ۹ ماه اخیر رسیده است.

آژانس بین‌المللی انرژی همچنین پیش‌بینی کرد تولید نفت برزیل در سال جاری میلادی با ۳۰ هزار بشکه افزایش به ۲ میلیون و ۷۷۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.
این آژانس همچنین برآورد خود از رشد تقاضای نفت چین در سال جاری میلادی را به ۶۴۰ هزار بشکه در روز رساند و پیش‌بینی کرد که تقاضای نفت کشور‌های غیر عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (اوئی‌سی‌دی) در آسیا، به‌ویژه در هند و چین، در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی رشدی خیره‌کننده خواهد داشت.

نهاد یاد شده اعلام کرد سطح ذخیره‌سازی نفت در کشور‌های عضو اوئی‌سی‌دی در ماه ژوئیه امسال با ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه افزایش به ۲ میلیارد و ۸۲۴ میلیون بشکه رسیده که ۵۰ میلیون بشکه کمتر از میانگین پنج‌ساله است.

آژانس بین‌المللی انرژی برآورد خود درباره رشد تولید نفت کشور‌های غیر عضو اوپک در سال آینده میلادی را به یک میلیون و ۸۴۰ هزار بشکه در روز کاهش داد، اما برآورد خود درباره رشد تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی را در سطح یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز حفظ کرد.

طبق برآورد آژانس بین‌المللی انرژی، عرضه جهانی نفت که شامل عرضه میعانات گازی و سوخت‌های زیستی نیز می‌شود، در ماه اوت امسال به رقم بی‌سابقه ۱۰۰ میلیون بشکه در روز رسید.
 
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار