کد خبر: 927077
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
رزمایش اقتدار عاشورایی به استقبال هفته دفاع مقدس می‌رود
رزمایش اقتدار عاشورایی روز‌های پایانی خود را سپری می‌کند. رویدادی بزرگ که طی آن ۷ هزار و ۱۴ گروه جهادی به استعداد ۱۵۰ هزار نفر از بسیجیان و نیرو‌های سپاه درکنار مردم ۳۱ استان کشور محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار را هدف قرار دادند و ...
میترا شهبازی
رزمایش اقتدار عاشورایی روز‌های پایانی خود را سپری می‌کند. رویدادی بزرگ که طی آن ۷ هزار و ۱۴ گروه جهادی به استعداد ۱۵۰ هزار نفر از بسیجیان و نیرو‌های سپاه درکنار مردم ۳۱ استان کشور محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار را هدف قرار دادند و «شیفت ایثار» را در مزارع، کارخانه‌ها و دیگر واحد‌های اقتصادی در راستای حمایت از کالای ایرانی اجرا کردند. همچنین با توجه به اینکه در آستانه شروع سال تحصیلی هستیم با شعار هر «کاسب یک دانش‌آموز»، به خانواده‌ها در راستای فراهم کردن ملزومات تحصیلی نیز کمک کردند. حالا این رزمایش باشکوه که از ۹ شهریور ماه آغاز شده، روز‌های پایانی خود را طی می‌کند و با نمایش اقتدار انقلاب بزرگ اسلامی به جهانیان، لبخند شادی را به مردم تقدیم می‌کند و به پیشواز مرحله بعدی رزمایش در هفته دفاع مقدس می‌رود.

رزمایش محمدرسول‌الله ۲ که به یاد رزمایش محمدرسول‌الله هشت سال دفاع مقدس نام‌گذاری شده است، از تاریخ ۹ شهریورماه سال‌جاری آغاز شد تا باری دیگر شکوه انقلاب بزرگ اسلامی را به رخ جهانیان بکشد. نمایشی بزرگ از اقتدار نیرو‌های نظامی سپاه و بسیج مردمی که دست در دست هم محرومیت‌زدایی از مناطق محروم کشور را هدف قرار دادند و با حضور در ۳۱ استان کشور بخش قابل توجهی از زیرساخت‌های عمرانی را اصلاح و شرایط را برای خروج از رکود اقتصادی فراهم کردند. آن‌ها در کنار اجرای اقدامات عمرانی، مسائل فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی را هم مد نظر قرار دادند و به مردم کمک‌رسانی کردند.
 
از جمله اقدامات ۲۰ روزه جهادگران می‌توان به ارائه خدمات پزشکی و روانپزشکی رایگان در مناطق کم برخوردار اشاره کرد. همچنین آن‌ها با عنوان «شیفت ایثار» در کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و مزارعی که تضمین کننده پویایی اقتصاد هستند، برای کمک به تولید و صنعت استان‌های کشور در راستای بازیافت مواد، جمع‌آوری ضایعات، تعمیر و نگهداری، ایمنی و بهداشت حضور یافتند و به صورت داوطلبانه به مشاوره و خدمت‌رسانی پرداختند. علاوه بر این جهادگران بر سر مزارعی که کشاورزان آن‌ها به دلیل کهولت سن یا ناتوانی در کشت و برداشت با مشکلات متعددی روبه رو بودند به آن‌ها یاری رساندند. حالا هم که روز‌های آخر این رزمایش فرا رسیده است با شعار هر «کاسب یک دانش‌آموز» سعی در آماده‌سازی مدارس و دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید می‌کنند. آن‌ها با کمک مردم لوازم مورد نیاز تحصیل دانش‌آموزان را فراهم می‌کنند و شرایط را برای توسعه علمی کشور تسهیل می‌کنند.

بزرگ‌ترین اجتماع جهادگران در استان‌ها

۳۱ استان کشور برای برگزاری بزرگ‌ترین اجتماع جهادگران انتخاب شد. در این رزمایش محرومیت‌زدایی از شمال تا جنوب و از شرق به غرب کشور به دست ۷ هزار و ۱۴ گروه جهادی به استعداد ۱۵۰ هزار نفر از بسیجیان اجرایی شد. استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر، فارس و مابقی مناطق کشور محلی برای برگزاری رزمایش اقتدار عاشورایی بودند تا باری دیگر اتحاد و همبستگی بزرگ ملت ایران را به رخ جهانیان بکشد.
 
نمایشی از اقتدار که با محرومیت‌زدایی در آمیخته شد و در این باره مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان می‌گوید: «۱۷ تیم پزشکی رزمایش جهادی خدمت‌رسانی بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان به مناطق حاشیه شهری سراسر استان اعزام شد.» عبدالوحید ملک آرا، با اشاره به خدمات ارائه شده طی این چند روز در لرستان ادامه می‌دهد: «هزار و ۸۰۰ نفر به صورت رایگان ویزیت شدند، به ۸۰۰ نفر خدمات آموزش بهداشت و مامایی ارائه شد، ۲۰۰ نفر تحت مراقبت‌های روانشناسی قرار گرفتند. ۲ هزار نفر از خدمات دارویی و پرستاری برخوردار شدند.» که این اقدامات تنها بخش کوچکی از هزار و یک برنامه خدمات‌رسانی جهادگران در یکی از این ۳۱ استان کشور را شامل می‌شوند. مجموعه‌ای از خدمات پزشکی که تمام استان‌های میزبان این رزمایش با کمی اختلاف در آمار و ارقام ارائه شده است.

کمک جهادگران به آینده سازان کشور

در کنار ارائه خدمات درمانی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی، جهادگران دانش‌آموزان را هم برای شروع سال جدید تحصیلی آماده می‌کنند. در این خصوص مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان فارس از برگزاری رزمایش «یک کاسب، یک دانش‌آموز» در این استان خبر می‌دهد و می‌گوید: رزمایش «یک کاسب، یک دانش‌آموز» که در واقع طرح جمع‌آوری کمک‌های اصناف و بازاریان برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت است ۲۵ و ۲۶ شهریورماه در روستای دهک و محمودآباد کرونی شیراز برگزار شده است.» سرهنگ عباس بنائی می‌افزاید: «در این طرح یک هزار بسته لوازم التحریر از طرف اصناف و بازاریان در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌شود.»

رئیس بسیج اصناف سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز در خصوص برگزاری این طرح در مناطق محروم استان می‌گوید: «۳ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی تحت پوشش این طرح هستند.» سرگرد یدالله جوانمردی ادامه می‌دهد: «در سطح شهر کرمانشاه در این راستا لوازم و کالا‌هایی تهیه شده که طی روز‌های آینده به بچه‌های بی‌بضاعت اعطا می‌شود.» این طرح که ۱۵ مهرماه ادامه دارد پروژه‌ای است که سال‌های پیش نیز از سوی اصناف استان‌ها پیگیری می‌شده و امسال با یک شور و شوق خاص‌تری دنبال می‌شود. اتفاقی که مردم دلیل آن را برگزاری رزمایش اقتدار عاشورایی و ایجاد روحیه همکاری در بین تمام آحاد کشور می‌دانند. بنابر این برگزاری این رزمایش در کنار تمام خدماتی که به مردم مناطق محروم ارائه می‌دهد، روحیه مردم را در امر کمک‌رسانی نیز تقویت کرده است. اقدامی باشکوه که مرحله بعدی آن در هفته دفاع مقدس شروع می‌شود و با این روحیه‌ای که در دل مردم زنده کرده است، پیش‌بینی می‌شود موج جدیدی از خدمات‌رسانی ارائه شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار