کد خبر: 927072
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش‌های برجامی چهارم و پنجم مجلس هفته اول مهر در کمیسیون نهایی و به صحن مجلس تقدیم می‌شود.
جوان آنلاین: حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، با اشاره به فرآیند تهیه گزارش‌های چهارم و پنجم روند شش ماهه اجرای برجام در کمیته هسته‌ای و کمیسیون امنیت ملی مجلس، اظهارداشت: با توجه به تزلزلی که در نتیجه خروج آمریکا از برجام پیش آمد و همه منتظر نتیجه مذاکره با اروپایی‌ها هستند، ما نیز در مجلس تصمیم گرفتیم دو گزارش چهارم و پنجم روند شش ماهه اجرای برجام را با هم تجمیع کنیم و بر اساس شرایط، ارائه دهیم.

وی افزود: تدوین این گزارش نیاز به بازدید میدانی از تاسیسات هسته‌ای نیز دارد که در این رابطه از سایت‌های فردو و نطنز بازدید صورت گرفت و جزئیات آن در گزارش آمده است؛ علاوه بر آن، نظرات کارشناسان بخش‌های مختلف نیز دریافت شده است.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم پس از بازگشایی مجلس، در هفته اول مهرماه این گزارش در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصویب و تقدیم هیات رئیسه شود.

ذوالنور خاطرنشان کرد: پس از تقدیم گزارش به هیات رئیسه مجلس، هیات رئیسه ظرف دو هفته باید این گزارش را در دستور کار صحن قرار دهد تا قرائت شود.

وی با بیان اینکه گزارش جدید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص اجرای برجام متفاوت از گزارش‌های قبلی خواهد بود، اظهار داشت: علت تفاوت این گزارش به موضوع خروج رسمی آمریکا از برجام برمی‌گردد، چرا که قبلا برجام حداقل در ظاهر مطرح بود، اما الان با یک برجام متزلزل روبرو هستیم که اگر اروپایی‌ها جای آمریکا را برای تامین منافع ایران پر نکنند، واکنش جمهوری اسلامی ایران هم متفاوت از گذشته خواهد بود.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس افزود: این راهبرد در قالب‌های مختلف در گزارش جدید کمیسیون امنیت ملی قید شده و علاوه بر موارد نقض عهد طرف‌های مقابل، خبر‌های خوشی نیز از دستاورد‌های هسته‌ای کشور در آن آمده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار