کد خبر: 927067
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
در حال حاضر یک چهارم از کل شرکت‌های دانش بنیان فعال حوزه شیلات و صنایع وابسته کشور در استان مرکزی استقرار دارند.
حسن اکبری مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: مقرر است فعالیت‌های دانش بنیان حوزه شیلات و آبزیان زینتی در استان مرکزی گسترش یابد و هم اکنون از مجموع ۲۴ شرکت دانش بنیان فعال در حوزه شیلات و صنایع وابسته در کشور، پنج شرکت در استان مرکزی مستقر هستند.
وی افزود: این شرکت‌ها با هدف افزایش تولید و گسترش و بالا بردن سرانه آبزیان در استان و کشور فعال هستند و در حوزه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی، تکثیر و پرورش ریز جلبک‌ها، ساخت تجهیزات آبزی پروری و تجهیزات فرآوری آبزیان فعالیت دارند.
اکبری خاطرنشان کرد: برخی از این شرکت‌های دانش بنیان با هدف تکثیر و پرورش زالو و فرآورده‌های جانبی آن در شهرستان‌های اراک، محلات، دلیجان و فراهان مستقر هستند و فعالیت دارند.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به ارتباط و تعامل برخی از این شرکت‌ها با کشور‌هایی مثل ازبکستان و عمان بیان داشت: در صورت حمایت بیشتر از این شرکت‌های دانش بنیان، علاوه بر تولید و ایجاد اشتغال پایدار، با صادرات به کشور‌های هدف ارزآوری مناسبی را نیز می‌توان داشته باشیم.
وی از گسترش فعالیت واحد‌های آبزی پروری و رشد آمار تولید بچه‌ماهی در این استان طی چند سال اخیر خبر داد و اضافه کرد: با توجه به ارزیابی موقعیت استان، ظرفیت‌های موجود و توان آبزی پروران و... پیگیر استقرار و افزایش شرکت‌های دانش بنیان حوزه شیلات در استان مرکزی هستیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار