کد خبر: 927050
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی پیام خبرداد
مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی پیام از تست قابلیت فرود سنگین‌ترین هواپیماهای دنیا طی ۶ ماهه اخیر در این فرودگاه خبرداد.

 

سعید زرندی در خصوص مسافری شدن فرودگاه پیام و چگونگی شروع فعالیت‌های مرتبط با آن، گفت: رویکرد ما در ابتدا فراهم کردن امکانات پستی و ایجاد مرکزی برای جابجایی بار بود و متناسب با این رویکرد امکانات خوبی هم در فرودگاه بین‌المللی ایجاد کردیم، اما بعدها بحث مسافری شدن این فرودگاه مطرح شد.

وی بابیان اینکه مردم البرز همیشه خواستار ایجاد یک فرودگاه در مرکز این استان و شهر کرج بوده‌اند، افزود: تنها موارد پستی و جابجایی بار در منطقه اقتصادی پیام از مأموریت‌ها و اقدامات زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود و فعالیت‌های مرتبط با حوزه مسافری فرودگاه جزو فعالیت‌های تعریف‌شده این وزارتخانه نبود.

مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی پیام گفت: برای راه‌اندازی بخش مسافری فرودگاه پیام نیاز بود که هماهنگی‌های متعددی میان گروه‌های مختلف ازجمله سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، نیروهای نظامی، انتظامی و همچنین دستگاه‌های نظارتی برقرار شود.

زرندی تشریح کرد: درنهایت بعد از برگزاری جلسات مختلف مقرر شد تا علاوه بر مأموریت‌های تعریف‌شده در بخش کارگو از ظرفیت فرودگاه پیام برای فعال‌سازی بخش مسافری آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باند فرودگاه بین‌المللی پیام یکی از بهترین باندهای پروازی کشور است، طول این باند چهار هزار و ۱۵۰ متر و عرضی برابر ۶۰ متر دارد و استحکام آن نیز ۷۵ «پی.سی.ام» است.

مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی پیام توضیح داد: سنگین‌ترین هواپیماهای دنیا هم می‌توانند روی باند این فرودگاه فرود بیایند، این قابلیت در شش ماه اخیر با فرود یکی از غول‌پیکرترین هواپیماهای جهان تست‌شده است.

زرندی گفت: برنامه اولیه پروازها در این فرودگاه در حال حاضر انجام دو پرواز در هفته است که روزهای چهارشنبه و جمعه انجام می‌شود و شامل پروازهایی از مشهد مقدس به کرج و بالعکس در ادامه متناسب با استقبال خوب مردم استان البرز از سفرهای هوایی این فرودگاه، شاهد افزایش تعداد پروازها خواهیم بود.

وی اظهار امیدواری کرد که فرودگاه پیام در آینده‌ای نزدیک یکی از بهترین مناطق برای سرمایه‌گذاری خواهد شد و ادامه داد: برای ارتباط با خارج از کشور و انجام مراودات تجاری اعم از واردات و صادرات استفاده از ظرفیت مناطق ویژه اقتصادی بهترین گزینه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار