کد خبر: 927029
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
یکی از تلخ‌ترین حوادث تاریخ فوتبال ایران، مرگ مجید غلام نژاد بازیکن پیشین تیم ملی بود. اتفاقی که روز جمعه در بندرعباس افتاد و جامعه ورزش را متاثر کرد.
 
 

جوان آنلاین: خبر بسیار کوتاه اما شوک آور بود. «مجید غلام نژاد درگذشت».این اولین باری نبود که مرگ، یک فوتبالیست را در سن جوانی به کام خود فرو برد و احتمالا غلام‌نژاد هم آخرین ورزشکاری نخواهد بود که در جوانی مرگ را تجربه کرد. اما مرگ ملی پوش سابق کشورمان آنقدر عجیب و ناگهانی بود که باعث شود در عرض چند ساعت بازار شایعه در این خصوص داغ شده و ده‌ها دلیل برای مرگ ناگهانی این جوان ناکام در رسانه‌ها نقل شود.

از سکته و سنگکوب تا دق کردن برای عدم وصول مطالبات و برخورد سر به سنگ، از جمله دلایلی بود که در خصوص مرگ ملی پوش سابق کشورمان مطرح شد و این شایعات آنقدر داغ و باورپذیر بود که کمتر فردی به دنبال واقعیت و اصلی ترین دلیل مرگ غلام نژاد رفت. تنها وجه مشترک در همه شایعات وقوع این اتفاق در آب بود.

پیگیری‌های خبرنگار مهر در خصوص این اتفاق اصل ماجرا را مشخص کرد. واقعیتی که شاید کمتر به آن پرداخته شده بود. غلام‌نژاد نه سابقه ناراحتی و نارسایی قلبی داشت، نه سکته کرد، نه از بلندی به داخل آب شیرجه زده بود و نه بر اثر شیرجه سرش متلاشی شده بود.

اما اصل ماجرا چه بود؟ روز جمعه مجید غلام نژاد به همراه همسر و فرزندش و با چند خانواده دیگر و با هدف تفریح به منطقه سیاهو در حوالی بندر عباس می روند. بعد از دقایقی که این خانواده‌ها در کنار رودخانه اطراق کرده بودند، قصد عبور از رودخانه و رفتن به آنسوی آب را داشتند. غلام نژاد که شناگر قهاری بود به زعم خودش قسمت کم عمق رودخانه را پیدا می‌کند و قصد عبور از آن قسمت را داشته تا شرایط را برای عبور خانواده‌ها مهیا کند که زیر پای او خالی می شود و جریان آب مرحوم غلام نژاد را به سمت قسمت عمیق می‌برد.

مرحوم غلام نژاد قبل از آن که بتواند واکنشی نشان دهد در قسمت عمیق تر رودخانه در گرداب ایجاد شده گرفتار شده و در حالی که فریاد می زد زیر آب رفت و این آخرین باری بود که آن مرحوم زنده دیده شد. همه این اتفاقات پیش روی همسر، فرزند و سایر همراهان آنها اتفاق افتاد. 

در حالی که همسر مرحوم غلام نژاد غش کرده بود تلاش همراهان برای یافتن وی در آب رودخانه ثمر نداشت و به ناچار مراتب را به نیروهای امدادی اطلاع دادند و سایر قضایا که بارها در رسانه ها نقل شد. این اتفاق حوالی ساعت ۱۱ صبح افتاد و پیکر بی جان او حوالی ساعت ۱۳:۳۰ توسط غواص هایی که برای تفحص به منطقه آمده بودند پیدا شد.

پیکر مرحوم بعد از آن به پزشکی قانونی منتقل شد و پس از کالبد شکافی مشخص شد مرحوم ابتدا بر اثر غرق شدن دچار خفگی شده و پس از آن نیز سرش به سنگهای رودخانه برخورد کرده که این برخوردها عامل مرگ نبوده است.

پس از وقوع این حادثه بهمن دهقان و کاظم برجلو که از دوستان نزدیک وی بودند به نمایندگی از باشگاه سایپا، باشگاهی که غلام نژاد بیشترین زمان فوتبالی اش را در آن عضویت داشت راهی بندر عباس شدند. آرش برهانی دیگر دوست نزدیک غلام نژاد که در بندر عباس بود نیز به دهقان و برجلو ملحق شد تا در کنار پدر مرحوم پیگیر مراحل اداری انتقال پیکر وی به زادگاهش شوند. 

روز گذشته و بعد از آن که پیکر مرحوم مورد کالبد شکافی قرار گرفت تا علت مرگ مشخص شود، جسم بی جان این ورزشکار توسط دوست نزدیکش بهمن دهقان غسل داده و کفن شد تا با هواپیما به تهران منتقل شده و از تهران نیز با آمبولانس راهی رشت شود.

دکتر محسن مینا بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی بندرعباس در تسهیل سیر این پرونده بسیار کمک کرد که خانواده غلام نژاد بابت این همکاری‌ها از او تشکر کردند.

مرحوم غلام نژاد از باشگاه سایپا به فوتبال ایران معرفی شد و در زمان مربیگری علی دایی در تیم ملی بارها پیراهن ملی را بر تن کرد. وی به جز سایپا در باشگاه‌های پاس همدان و استقلال تهران هم عضویت داشت. غلام نژاد آخرین سالهای فوتبالش را با شهرداری بندر عباس در لیگ دو سپری کرد و پس از پایان دوران فوتبالش ساکن بندرعباس شد و اداره یک باشگاه ورزشی و بدنسازی را بر عهده گرفت. 

پیکر مرحوم غلام نژاد امروز در شهر رشت تشییع و در روستای هندخاله که زادگاه پدری‌اش است به خاک سپرده می شود. 

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار