کد خبر: 926992
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو مطرح کرد
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: برای تأمین نیازهای اساسی مردم مجلس تصمیماتی گرفته بود که دولت موافقت نکرد و مصوب نشد.

محمدحسین فرهنگی  در چهل و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به برخی انتقادات مطرح شده از سوی نمایندگان در ارتباط با بی‌تفاوتی به وضعیت نوسانات ارزی و شرایط اقتصادی جامعه اظهار کرد: طبق قانون نرخ شناور ارز مدیریت شده است و نرخ  4 هزار و 200 تومانی دلار بر اساس قانون ابلاغ نشده است.

وی افزود: اگر تصمیات متعارض است با  مر قانون توافق ندارند.

فرهنگی در عین حال خاطرنشان کرد: برای تأمین نیازهای اساسی مردم مجلس تصمیماتی گرفته بود که دولت موافقت نکرد و مصوب نشد.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، ادامه داد: در مجلس چه زمان اعلام قیمت 4 هزار و  200 تومانی دلار و چه قبل و بعد از آن پیشنهادات روشنی مطرح شد که معمولاً مورد توافق قرار نگرفت، در هر صورت در این شرایط خاص همه باید همدیگر را در یک سطح بدانیم و برای حل مسائل دنبال راه حل باشیم.

وی با بیان اینکه اختیارات بی‌سابقه‌ای به ستاد پیگیری‌های اقتصادی داده شده است و بعضاً به خاطر شرایط ویژه کشور تصمیمات خارج از عرفی گرفته می‌شود، افزود: دولت باید با کنترل لحظه‌ای جلوی آثار منفی تصمیمات سریع را بگیرد.

فرهنگی تصریح کرد: ثبات اقتصادی مهم‌ترین خواسته ما است و این ثبات اقتصادی به دنبال تحولات اقتصادی مناسب باید رخ دهد، به هر حال باید با بازنگری مناسب و بازخوردگیری لحظه‌ای جلوی آثار و تبعات منفی تصمیمات گرفته شود.

گزارش فارس حاکی است، در این جلسه مواردی مثل بررسی موانع اجرایی بند و تبصره 16 قانون بودجه سال 97، بررسی اجرای مصوبات مرتبط با حوزه فرش دستباف استان، بررسی پیشنهادهای اصلاحی مربوط به بخشنامه بانک مرکزی در خصوص پیمان‌سپاری ارزی، بررسی پیش‎نویس آیین‌نامه پیشنهادی ستاد و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، معرفی و تصویب عضویت اعضای بخش خصوصی و تعاونی، بررسی پیشنهادهای کمیته عمران شورای گفت‌وگوی استان در خصوص مشکلات انبوه‌سازان مسکن و ساختمان در فرآیند اخذ از شرکت‌های خدمات‌رسان مطرح شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر