کد خبر: 926967
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز خبرداد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز از برگزاری کنگره شهدا خبر داد و گفت: استان البرز برای اولین بار میزبان کنگره شهدای کشور شد.

سردار ابوالفضل اسلامی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس از 31شهریور اظهار داشت: امسال برای نخستین بار کنگره شهدای استانی کشور در البرز برگزار میشود که باید تمهیدات و برنامه ریزی های لازم برای هر چه باشکوه برگزار کردن این مهم اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه این کنگره 6 مهر و در هفته دفاع مقدس در البرز برگزار میشود، خاطرنشان کرد: باید از توان تمامی دستگاه ها برای برگزاری این کنگره استفاده شود تا بتوانیم برنامه هایی در شأن شهدا داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار استان البرز هدف از برگزاری این کنگره ها را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروز عنوان و ادامه داد: نوجوانان و جوانان امروز باید درک درستی را از فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند و باید در این زمینه سیاستهای فرهنگی مناسبی را برای جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به این فرهنگ اتخاذ کرد.

وی خاطرنشان کرد: با گذشت سالها از دوران هشت سال دفاع مقدس نباید اجازه دهیم که جانفشانی ها و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام به دست فراموشی سپرده شود.

اسلامی گفت: برگزاری یادواره شهدا گامی مهم در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و می تواند نسل امروز را با آرمانهای شهدا انس دهد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت برگزاری این کنگره اظهار داشت: هم اکنون 7 کمیته به منظور برگزاری این کنگره در البرز تشکیل شده است و مسوولان این کمیته ها نیز مشخص و شرح وظایفشان نیز اعمال شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه در حاشیه برگزاری این کنگره برنامه های فرهنگی دیگری نیز برگزار خواهد شد، گفت: به منظور حمایت از قشر ضعیف و تحت حمایت نمایشگاههای هنری نیز برگزار خواهد شد.

اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود به حضور پیکر مطهر چهار شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در این استان اشاره کرد و افزود: این شهدای تازه تفحص شده تا پایان دهه اول محرم در هیات های مذهبی البرز میهمان عزاداران حسینی خواهند بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار