کد خبر: 926965
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
نایب رئیس اتاق اصناف ایران مطرح کرد
نایب رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه تأمین ارز واحدهای تولیدی از بازار ثانویه گرانی به همراه دارد، گفت: دولت دنبال ایجاد ثبات در بازار ارز باشد.

جلال‌الدین‌محمد شکریه در جریان کشف محموله 50 میلیاردی لوازم یدکی در این استان اظهار کرد: نظام توزیع باید درست باشد و این از زیربناهای رونق بازار به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: کشف این دست محموله‌ها اقدام بسیار مهمی در برخورد با متخلفان به شمار می‌رود و تزریق این کالاها به بازار تا حدودی رونق اصناف را هم به دنبال خواهد داشت.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به روند اجرای بسته سیاست ارزی دولت تصریح کرد: اگر ارز موردنیاز تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی از بازار ثانویه تأمین شود، افزایش قیمتی را یقیناً خواهیم داشت و نرخ ارز فعلی متفاوت با قبل است.

شکریه با تأکید بر اینکه دولت باید ارز را به اندازه کافی تأمین و در بازار ارز ثبات ایجاد کند، اضافه کرد: اگر عرضه و تقاضا در این بستر شکل گیرد، قیمت واقعی به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه نیاز ما ایجاد ثبات در بازار ارز است، تصریح کرد: در این شرایط، وضع عرضه و تقاضا مشخص می‌شود.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه تا وقتی که نرخ ارز در شرایط ثبات مشخص نشود نمی‌توان قیمت واقعی کالاها را مشخص کرد، اضافه کرد: در این شرایط، سودهای قانونی را هم نمی‌توان در نظر گرفت و مشخص کرد.

شکریه با تأکید بر اینکه این انتقاد وارد است که اصل و سود واحدهای عمده‌فروشی و خرده‌فروشی حدود 15 سال تغییر نکرده است، تصریح کرد: با وجود افزایش نرخ تورم، هزینه انرژی و هزینه‌های جنبی زندگی، درمان، آموزش، حمل و نقل و ... درصد سود هنوز برای واحدهای صنفی تقویت نشده است.

وی با بیان اینکه همه نگاهشان به اصناف است، افزود: اصناف در گرانی‌ها نقش ندارند؛ در صورتی که نرخ ارز مشخص و معین شود، مثل سایر کشورها با تأثیرات کم فروش صورت می‌گیرد.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه نظارت بر سازمان‌های صنفی برای نرخ‌گذاری می‌تواند اثربخشی مناسبی داشته باشد و در غیر این صورت شرایط پابرجا می‌ماند، اظهار کرد: مشکلی با رویه کنونی رفع نمی‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر