کد خبر: 926959
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲
یک مقام ارشد گمرک گفت:‌به دلیل مصوبات دولت بیش از ۴۰ هزار کانتینر کالا در گمرکات دپو شده است.
یک مقام ارشد گمرک در گفت‌وگوبا «فارس» در خصوص رسوب کالا در بنادر و گمرکات کشور اظهار داشت: براساس آمار‌ها طی چند روز گذشته با توجه به تسهیلات گمرک، ترخیص کالا‌ها به روال عادی بازگشته که پیش‌تر به دلیل موانع در سیاست‌ها و مصوبات با مشکلاتی همراه بود. وی افزود: با توجه به التهابات ارزی بخشنامه‌های زیادی از سوی دستگاه‌ها، بانک مرکزی و هیئت وزیران صادر شده که به رسوب کالا‌ها در گمرک کمک کرده‌است و حتی برخی از این بخشنامه‌ها و مصوبات باعث شده کالا‌های واحد‌های تولیدی نیز در گمرکات رسوب کند.
این مقام مسئول گمرک با تأکید بر اینکه طی ۱۰ روز گذشته با تسهیلات گمرک ۵۰ درصد موانع پیش روی مواد اولیه تولید و کالا‌های مورد نیاز برطرف شده‌است، عنوان کرد: با این حال همچنان موانع زیادی پیش روی کالا‌های موجود وجود دارد که باید نسبت به آن‌ها تعیین‌تکلیف صورت بگیرد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از کالا‌ها به مبادی ورودی کشور آمده که ثبت‌سفارش ندارند یا بخشی از آن‌ها مربوط به گروه کالای ممنوعه وارداتی شده‌اند، اظهار داشت: فقط در گمرک شهید رجایی بندرعباس ۳۰ تا ۴۰ کانتینر وجود دارد و چندین هزار کانتینر دیگر در بنادر جا‌های مختلف بلاتکلیف است که با مشکلات گفته شده روبه‌رو هستند، بخش عمده‌ای از این کانتینر‌ها به گمرک اظهار نشدند.
این مقام ارشد گمرکی با تأکید بر اینکه مصوبات و بخشنامه‌ها نباید ناقض قانون باشند، عنوان کرد: با این وجود اینکه برخی از آن‌ها مغایرت با قوانین دارند، عمده کالا‌های دپو شده مشکل منشأ ارز، ممنوعیت ثبت‌سفارش و مجوز‌های لازم را دارند. نباید برای کالایی که روی کشتی و دریا است، تصمیم‌گیری کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار