کد خبر: 926952
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
«شنبه‌های انقلاب» دستاورد‌های حوزه گردشگری را تشریح کرد
در ادامه تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های گوناگون، روز گذشته موضوع گردشگری و زیارت از سوی کارشناسان این حوزه در بیست‌و‌دومین نشست «شنبه‌های انقلاب» که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، مورد بررسی قرار گرفت.
محمدصادق عابدینی
در ادامه تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های گوناگون، روز گذشته موضوع گردشگری و زیارت از سوی کارشناسان این حوزه در بیست‌و‌دومین نشست «شنبه‌های انقلاب» که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، مورد بررسی قرار گرفت.
گردشگران خارجی، بهترین مبلغان ایران
در این نشست، منوچهر جهانیان، رئیس کمیته گردشگری و زیارت جنبش مردمی پاسداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، در سخنانی به بیان دستاورد‌های انقلاب اسلامی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری پرداخت و گفت: شگفت زدگی اغلب گردشگران خارجی از مشاهده پیشرفت‌ها و دستاورد‌های نظام و فرهنگ غنی اسلامی ایرانی و اختلاف فاحش آن با تصویر سیاهی که رسانه‌های بیگانه از ایران ساخته‌اند، آنان را به بهترین مبلغان و سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی در کشورهایشان تبدیل کرده است. جهانیان افزود: قبل از انقلاب مسافرت متعلق به طبقات خاصی از جامعه بود. در حالی که بعد از انقلاب سفر جزئی از برنامه زندگی مردم شده است. وی با بیان رشد میزان ورود گردشگر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بیان داشت: با وجود حمایت همه قدرت‌های فاسد جهانی از رژیم طاغوت برای ترویج گردشگری به ایران و مقابله همه آن قدرت‌ها با جمهوری اسلامی تعداد گردشگران خارجی که در گذشته فقط ۵۰۰ هزار نفر بود با رشد ۱۰ برابری سفر گردشگران خارجی به ۵ میلیون نفر در سال رسیده است.
افزایش گردشگری داخلی
محمدحسین ایمانی خوشخو، رئیس انجمن علمی گردشگری ایران نیز با بیان رشد گردشگری داخلی در بعد از انقلاب، توضیح داد: گردشگری پیش از انقلاب اسلامی یک کالای لوکس برای مردم محسوب می‌شد، در آن دوران فردی که از لحاظ مالی تمکن بالایی داشت به مسافرت می‌رفت، اما امروزه با ایجاد یک تعطیلات اندک در روز‌های هفته، جاده‌های کشور پر از مسافر و گردشگر داخلی می‌شود و گردشگری به یک کالای ضروری برای سبد مردم تبدیل شده است. ایمانی خوشخو افزود: این میزان گردشگر داخلی در هیچ کشوری در جهان نظیر ندارد که جاده‌ها و مراکز اقامتی کشور قادر به پاسخگویی نیستند و این ضعف مسئولان است. رئیس انجمن علمی گردشگری ایران تأکید کرد: امروز کمتر خانواده‌ای در ایران وجود دارد که سالانه یک مرتبه به زیارت امام رضا (ع) نرود، البته خانواده‌هایی که دارای مشکل هستند نیز با بسته‌های حمایتی راهی مشهد می‌شوند.
افزایش ۴۰۰ برابری ساخت هتل
سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران و رئیس سابق سازمان حج و زیارت نیز در سخنانی با اشاره به اینکه ایران جزو ۱۰ کشور اول دنیا به لحاظ داشته‌ها و ظرفیت گردشگری است و در خصوص جاذبه‌های طبیعی ایران جزو پنج کشور برتر دنیاست، گفت: رتبه ایران در خصوص شاخص‌های رقابت‌پذیری بسیار خوب است. به‌عنوان نمونه رتبه امنیت گردشگری در ترکیه ۱۰۹ و روسیه ۱۱۹ است درحالی‌که رتبه ایران در بین ۵۰ تا ۶۰ قرار دارد باوجود اینکه این رتبه نیز دستخوش ایران هراسی بوده است. اوحدی افزود: قبل از انقلاب حدود ۳۰۰ هتل در ایران وجود داشت که امروز شاهد رشد ۴۰۰ درصدی ساخت هتل در ایران هستیم و لازم است تا برای رسیدن به افق ۱۴۰۴، ۳۰۰ هتل دیگر ساخته شود. وی تشریح کرد: یکی از مترقی‌ترین قوانین برای جذب سرمایه و رشد گردشگری، بعد از انقلاب اسلامی نوشته شد و طبق این قانون زمانی که فردی سرمایه خود را وارد کشور می‌کند، عیناً از حقوق یک ایرانی برخوردار می‌شود و همه تسهیلاتی که شامل حال یک ایرانی می‌شود برای او نیز صدق می‌کند.
سردار نادر ادیبی، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور نیز در سخنانی اردو‌های راهیان نور را در معرفی ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش آفرین عنوان کرد و گفت: اردو‌های راهیان نور در ایام دفاع مقدس نیز برگزار می‌شد و در آن دوران خانواده‌های رزمندگان در مناطق جنگی حضور پیدا می‌کردند، بعد از پایان جنگ نیز این اردو‌ها به‌صورت هدفمند برنامه‌ریزی و اجرا شد. ادیبی با اشاره به اینکه اردو‌های راهیان نور محور گردشگری تعالی بخش است، تصریح کرد: اردو‌های راهیان نور برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف رویداد‌های آن دوران که شرق و غرب برای تسلط و نابودی این کشور همراه شده‌اند، برگزار می‌شود و در حال سیر مسیر رو به رشد خود است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
جدی؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار