کد خبر: 926941
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
روزنامه اصلاح‌طلب آرمان روز گذشته به استقبال انتصابی رفته که طی آن قرار است یک خانم اهل سنت بلوچ به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران عازم کشور برونئی شود.
گرچه این خبر هنوز از سوی بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه تأیید نشده است، اما آرمان این خبر را به نقل از آذر منصور فعال اصلاح‌طلب، اتفاقی مهم در دولت روحانی عنوان کرده است. آرمان همین خبر تأیید نشده را بهانه کرده تا بگوید، دولت روحانی به مطالبات اهل سنت و اقلیت‌های دینی و قومی که در انتخابات از وی حمایت کردند، وفادار است. گرچه ما هم‌چنین رویکردی را به فال نیک می‌گیریم و معتقدیم فارغ از مذهب و قومیت باید مشاغل و مسئولیت‌ها به افراد بر اساس شایستگی‌های فردی و عمومی واگذار شود، اما اکنون سؤال این است که آیا خانم حمیرا ریگی از تحصیلات و تجربه کافی در امور دیپلماسی برخوردار است؟
با یک جست‌وجوی ساده می‌توان دریافت که خانم ریگی دانش‌آموخته فیزیوتراپی است که نخستین سابقه مدیریتی ایشان به دهه ۸۰ بازمی‌گردد که در دولت‌های نهم و دهم در مشاغلی مانند بخشداری، بهزیستی، مشاور مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان، دبیر کمیسیون امور بانوان فرمانداری چابهار و دبیر کمیسیون شورای شهر چابهار ایفای نقش کرده است. خانم ریگی در فروردین ماه سال ۹۳ به عنوان فرماندار شهرستان قصر قند استان سیستان و بلوچستان منصوب شد. چنانکه مشاهده می‌شود، سوابق و تحصیلات خانم ریگی کمترین نسبتی با دستگاه سیاست خارجی ندارد و ضمن احترام به سوابق مدیریتی و تخصصی ایشان، باید با این انتصاب به دیده تردید نگریست و این گزاره را مطرح کرد که اگر ملاک انتصابات صرفاً «زن بودن» یا «سنی بودن» است، باید فاتحه مدیریتی که شعار کارآمدی و شایسته گزینی او گوش فلک را کر کرده بود، خواند. بنابراین این تصمیمات نه تنها کمکی به ایشان نیست که نوعی توهین هم تلقی می‌شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
دقیقا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار