کد خبر: 926919
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
عضو فراکسیون روحانیت:
برخی خرده فرمایش‌های نمایندگان درباره FATF خنده‌دار است که همه مشکلات اقتصادی را به نپیوستن به FATF ربط می‌دهند و راه حل برون رفت از این مشکلات را پیوستن به آن می‌دانند.
برخی خرده فرمایش‌های نمایندگان درباره FATF خنده‌دار است که همه مشکلات اقتصادی را به نپیوستن به FATF ربط می‌دهند و راه حل برون رفت از این مشکلات را پیوستن به آن می‌دانند.
حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه عضو فراکسیون روحانیت مجلس و نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارنظر برخی از افراد مبنی بر اینکه شنیده‌اند رهبر انقلاب با FATF موافقت کرده است، گفت: برخی خرده فرمایش‌های نمایندگان درباره FATF خنده‌دار است که همه مشکلات اقتصادی را به نپیوستن به FATF ربط می‌دهند و راه حل برون رفت از این مشکلات را پیوستن به آن می‌دانند.

وی افزود: سؤال من از این افراد این است که مگر شما همان‌هایی نبودید که در زمان مذاکرات برجام می‌گفتید اگر به برجام بپیوندیم همه مشکلاتمان حل می‌شود و همه تحریم‌ها برداشته و مشکلات اقتصادی مرتفع و سایه شوم جنگ از سر کشور برداشته می‌شود. عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: مدیریت بچگانه برخی‌ها باعث شد تا در جریان برجام دشمن بتواند مسئولان ما را دور بزند و جالب این است که امروز همین افراد می‌گویند برجام قرارداد و توافق تاثیرگذاری است و خروج امریکا از این قرارداد اهمیت آن را نشان می‌دهد. آزادی خواه خاطرنشان کرد: ما می‌دانستیم که امریکا به برجام پایبند نخواهد ماند و مشکلی را از مشکلات ما حل نخواهد کرد و صرفاً به دنبال منافع خود خواهد بود و ما به همین خاطر با برجام مخالف بودیم.
وی افزود: از آنجایی که اهلیت امریکا برای مذاکره مسجل نشده بود ما با برجام مخالفت می‌کردیم و می‌گفتیم که مذاکره با امریکا یک کار بیهوده است و حال بیهوده بودن این کار مشخص شد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: در بحث FATF رهبر معظم انقلاب به صورت شفاف فرمودند که شما نمایندگان قوانین در حوزه داخل را تصویب کنید و اگر می‌خواهید با پولشویی مقابله شود یک قانون ملی و تحت نظارت دستگاه‌های داخلی به تصویب برسانید و به آن نیز پایبند باشید و جلوی رانت را از رانت‌خواران بگیرید.
آزادی خواه خاطرنشان کرد: اگر مسئولان مربوطه صداقتی در کارشان هست انتظارم این بود که فردای دیدار نمایندگان با رهبری لایحه مبارزه با پولشویی به عنوان یک لایحه در چارچوب موازین داخلی را به مجلس ارائه کنند، اما این کار انجام نشد.

وی افزود: متأسفانه همکاران من هم در مجلس این کار را نکردند و ما به اشتباه داریم ولایتمداری را به رخ هم می‌کشیم. ولایتمداری این است که اگر رهبری سر نخی را به ما می‌دهند ما تعلل نکنیم.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی باید طرح مبارزه با پولشویی را به مجلس ارائه کند و اگر ما به دنبال منافع FATF هستیم باید آن را در قالب تصویب قوانین ملی محقق کنیم. رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگرچه بسیاری از کشور‌ها به اینگونه کنوانسیون‌ها پیوسته باشند، این پیوستن اکثریت بیانگر حقانیت این کنوانسیون‌ها نیست و ما شاهد هستیم که بسیاری از کنوانسیون‌ها با عضویت تعداد زیادی از کشور‌ها وجود دارد و ما شاهد دروغ و تزویر در این کنوانسیون‌ها هستیم.

آزادی‌خواه در پایان خاطرنشان کرد: نقل قول‌هایی که توسط برخی نمایندگان از رهبر معظم انقلاب در مورد موافقت ایشان برای پیوستن به FATF بیان می‌شود، نوعی افترا به رهبر معظم انقلاب است و رهبر معظم انقلاب در پایان صحبت‌هایشان این موضوع را به نظر کارشناسی احاله داده‌اند و نظر کارشناسی رهبر معظم انقلاب نیز این بود که اگر چه بسیاری از کشور‌ها به آن پیوسته باشند این دلیل بر حقانیت این کنوانسیون‌ها نمی‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار