کد خبر: 926892
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
در پنجمین همایش هم‌اندیشی بنیاد برکت و شرکای اقتصادی مطرح شد
مدیرعامل بنیاد برکت تأکید کرد که این بنیاد در راستای سیاست‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و کالای ایرانی، تمام امکانات و توان خود را برای ایجاد اشتغال در کشور به‌کار گرفته است.
حوريه ملکي

مهندس سعید جعفری که در پنجمین همایش هم‌اندیشی بنیاد برکت و شرکای اقتصادی سخن می‌گفت، با بیان این مطلب ادامه داد: هدف بنیاد برکت از مشارکت اقتصادی با کارآفرینان، محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته است.
وي تصریح کرد: در 10 سالی که از تأسیس بنیاد برکت توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گذشته است، این بنیاد با تمام وجود تلاش کرده در کنار و همراه مردم باشد و با مشارکت خودشان، در جهت ارایه‌ی خدمات به آن‌ها گام بردارد.
مدیرعامل بنیاد برکت با تأکید بر این‌که هدف این بنیاد از مشارکت‌های اقتصادی، توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته است و نه تصدی‌گری و سودآوری، خاطرنشان کرد: بررسی‌هایی روی آثار نوسانات نرخ ارز بر قراردادهایی که با شرکت‌ها منعقد کرده‌ایم انجام شده است که نتیجه و خروجی آن ظرف چند روز آینده عملیاتی خواهد شد.
مهندس جعفری خواستار هم‌افزایی و ایجاد یک شبکه‌ی تعامل عملیاتی و اجرایی میان شرکت‌های طرف قرارداد با بنیاد برکت شد و گفت: تأکید داریم که شرکت‌ها برنامه‌محور بوده و روی مباحث شرکت‌داری، بازاریابی، صادرات و بودجه‌بندی مناسب اقدامات مؤثری داشته باشند.
او راهبری، ارزیابی و رتبه‌بندی شرکت‌ها را مورد توجه جدی قرار داد و بیان کرد: با وجود همه‌ی محدودیت‌ها و مشکلات حال حاضر، هستند شرکت‌هایی که با پیش‌بینی شرایط امروز و اتخاذ رویکردهای کارشناسی‌شده و هوشمندانه توانسته‌اند خود را از بحران مصون دارند و در یک حاشیه‌ی امنیت قرار بگیرند.
مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با تأکید بر این‌که باید فضای کسب‌وکار ثبات نداشته باشد و در یک رقابت پرتلاطم پایدار بماند، افزود: لازم است که جایگاه و موقعیت خود را با رویکردها و ابزارهای جدید حفظ کنیم. صادرات‌محوری و پرکردن ظرفیت‌های اشتغال در راستای همین هدف بزرگ است.
مهندس جعفری از مدیران شرکت‌های طرف قرارداد با بنیاد برکت در حوزه‌ی توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم خواست که از سرمایه‌ی معنوی بنیاد نهایت بهره را ببرند و تصریح کرد: در شرایط امروز باید به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه داشت. کشور در شرایط یک جنگ اقتصادی است و در معرض تهاجم اردوگاه دشمن قرار دارد که البته در نهایت همه‌ی این توطئه‌ها با اتحاد و تلاش ما خنثی خواهد شد.
وی هم‌چنین از مدیران شرکت‌های مشارکتی در استان‌ها خواست، در زمینه‌ی مسئولیت‌های اجتماعی و فعالیت‌های عام‌المنفعه و خیریه در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته بیش از گذشته ایفای نقش کنند.
سخنرانی دکتر مهدی کنعانی، مدرس دانشگاه مدیریت دانشگاه تهران به همراه تحلیل اقتصادی و سیاسی اوضاع ایران و جهان و پیش‌بینی فضای کسب و کار، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع‌های مبانی حقوقی قراردادها، رعایت اخلاق و صداقت در مشارکت‌ها، قانون تجارت کاربردی و مروری بر صورت‌های مالی و بهای تمام شده از دیگر برنامه‌های برگزار شده در پنجمین همایش هم‌اندیشی بنیاد برکت و شرکای اقتصادی بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار