کد خبر: 926871
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
در آستانه فصل برداشت میگو از مجتمع پرورش میگو گمیشان، ۸ مرکز آمادگی خود را جهت عمل‌آوری و فرآوری این محصول اعلام کردند.
آرش جیران رئیس گروه بهبود و کیفیت اداره کل شیلات گلستان با اعلام این خبرگفت: طی این نشست مراکز عمل‌آوری گزارشی از وضعیت خود از جمله وضعیت بهداشتی مراکز، مراحل اخذ کد IR و EC، قرارداد‌ها و میزان قبول مسئولیت در مورد عمل‌آوری و... ارائه نمودند.
مسلمی نماینده دامپزشکی استان نیز در این جلسه با اعلام اینکه تاکنون هیچ بیماری در مجتمع پرورش میگوی گمیشان ثبت نشده و این یک حُسن بزرگ هم برای شیلات و هم برای دامپزشکی استان محسوب می‌شود بیان کرد: «امسال هم از مراکز عمل‌آوری درخواست داریم با تمام توان پای کار بایستند تا بتوانیم تمامی میگوی تولید شده در استان را به نحو احسن به مرحله عمل‌آوری و فرآوری برسانیم. دامپزشکی استان آمادگی خود را در تمام ساعات شبانه روز جهت همکاری با این عزیزان اعلام می‌دارد.»
مدیرکل شیلات گلستان با بیان اینکه فصل عمل‌آوری میگو یک ماه طول خواهد کشید افزود: طبق اعلام آمادگی مراکز عمل‌آوری فعال در استان می‌توان گفت: روزانه ۱۰۰ تن میگو در استان عمل‌آوری خواهد شد و این میزان با احتساب پیش‌بینی تولید بالغ بر ۲۵۰۰ تن حدود ۲۶ روز الی یک ماه طول خواهد کشید که تمامی میگوی تولیدی عمل‌آوری و فرآوری شود.
سیدجواد قدس علی تصریح کرد: شرایط را مغتنم بشماریم و سعی کنیم نهایت استفاده را از این محصول با کیفیت جهت رونق اقتصادی استان ببریم. امیدوارم با همکاری تمامی شما عزیزان این مرحله را با موفقیت طی نماییم و امسال نیز جشن برداشت میگو را بهتر از سال گذشته و با رکوردزنی مجتمع پرورش میگوی گمیشان برگزار کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار