کد خبر: 926839
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور اعلام کرد تعیین نیرو‌های شایسته و جایگزین مدیران بازنشسته با استفاده از سازوکار جانشین‌پروری، مبانی موجود و توان کارشناسی مجموعه وزارت کشور در دست اقدام است.

جوان آنلاین: حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور اعلام کرد تعیین نیرو‌های شایسته و جایگزین مدیران بازنشسته با استفاده از سازوکار جانشین‌پروری، مبانی موجود و توان کارشناسی مجموعه وزارت کشور در دست اقدام است.

حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع اعلام کرد بکارگیری بازنشستگان در وزارت کشور برای تصدی سمت استاندار تا پیش از تصویب قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، بر اساس قوانین و مقررات موجود (ماده (۹۱) قانون استخدام کشوری، بند (ب) ماده (۶۵) قانون برنامه پنجم توسعه و..) و با در نظر گرفتن مقتضیات جامعه و به منظور بهره مندی از تجربیات و توانمندی آنان در سمت‌های سیاسی، حاکمیتی و حساس و مستند به قانون بوده است که پس از ابلاغ قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان به موجب نامه شماره ۲۶۱۴۵ مورخ ۹۵/۳/۹ رئیس جمهور محترم این وزارتخانه ضمن الزام به رعایت دقیق مفاد آن، در هیچ یک از سمت‌های مدیریتی و سیاسی، انتصابی مغایر قانون اشاره شده صورت نپذیرفته است.

علی ایحال با تصویب اصلاحیه تبصره یک قانون یاد شده توسط مجلس محترم شورای اسلامی، صرفا مقامات موضوع بند‌های (الف)، (ب) و (ج) ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری، آزادگان با سابقه بالای (۳) سال اسارت، جانبازان (۵۰%) و بالاتر و فرزندان شهدا از شمول قانون مزبور مستثنی گردیده‌اند که اصلاحیه اخیر پس از تایید شورای نگهبان و ابلاغ رییس جمهور محترم قابلیت اجرا خواهد داشت.

ضمنا تعیین نیرو‌های شایسته و جایگزین با استفاده از سازوکار جانشین پروری و مبانی قانونی موجود و همچنین توان کارشناسی مجموعه وزارت کشور و هیئت دولت از مبادی ذی ربط در دست اقدام است.

منبع: میزان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار