کد خبر: 926828
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
گفت و گوی "جوان آنلاین" با پرمدال آورین شناگر تیم ملی معلولان در آستانه رقابتهای پاراآسیایی جاکارتا
رکوردهای زیادی را در آسیا به ثبت رسانده است و روی کاغذ در رقابتهای پاراآسیایی جاکارتا ، شانس کسب ۶ مدال طلا را دارد. در دو دوره قبلی یعنی در گوانجو و اینچئون با مجموع ۱۲ مدال به پر مدال ترین ورزشکار ایران لقب گرفته است. با اینکه سنش جوان است اما در آسیا اسم و رسمی برای خودش باز کرده است و تیم ها به عنوان یک حریف قدر از او یاد می کنند.

 سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : رکوردهای زیادی را در آسیا به ثبت رسانده است و روی کاغذ در رقابتهای پاراآسیایی جاکارتا ، شانس کسب ۶ مدال طلا را دارد. در دو دوره قبلی یعنی در گوانجو و اینچئون با مجموع ۱۲ مدال به پر مدال ترین ورزشکار ایران لقب گرفته است. با اینکه سنش جوان است اما در آسیا اسم و رسمی برای خودش باز کرده است و تیم ها به عنوان یک حریف قدر از او یاد می کنند.

شاهین ایزدیار شناگر تیم ملی کشورمان در آستانه رقابت های پاراآسیایی جاکارتا در گفت و گو با "جوان آنلاین" می گوید: تمریناتم را منظم زیر نظر استاد ضیایی پیگیری می کنم. در حالی که تقریبا دو هفته تا آغاز رقابتهای پاراآسیایی مانده ، از شرایط آمادگی بسیار خوبی برخوردارم.  تمام تلاشم برای قهرمانی است و دوست دارم با کسب مدال طلا ، شاهد اهتزاز پرچم کشورم باشم . من بیش از یک سال است در اردوی مشهد بسر می برم و شبانه روز و بسیار فشرده تمریناتم را پیگیری می کنم. رکوردهایم نسبت به گذشته ارتقاء پیدا کرده و با آمادگی بالایی راهی جاکارتا خواهم شد.

وی با اشاره با اینکه در۷ ماده در این دوره از رقابتها مسابقه خواهد داد اظهار داشت: در این دوره از بازی های پاراآسیایی در ماده ۵۰ و ۱۰۰ متر کرال سینه،۴۰۰ متر آزاد و ۲۰۰ متر انفرادی، ۱۰۰ متر قورباغه ، ۱۰۰متر پروانه شرکت  می‌کنم.  در حالا حاضر روی کاغذ و با توجه به رنکینگم در ۶ ماده باید مدال طلا را کسب کنم و فقط در ۴۰۰ متر آزاد که رنکینگ دوم را دارم که فکر می کنم توانایی کسب مدال طلا را در این ماده هم  دارم. من در گوانجو در ۶ ماده حضور داشتم که در آن دوره ۲ طلا ، یک نقره و دو برنز کسب کردم. در اینچئون هم که در ۷ ماده شرکت کرده بودم ۵ نقره و یک برنز برای کاروان کشورم کسب کردم. آرزوی من دراین دوره در جاکارتا،  کسب ۷ مدال طلا است که برای محقق شدن آن تمام تلاشم را بکار خواهم گرفت.

شناگر تیم ملی کشورمان در پاسخ به "جوان آنلاین" که چرا در مشهد اردوی یک ساله دارید گفت: ببینید من از هشت سال پیش با وجود اینکه ساکن کرج بودم به مشهد عزیمت کردم تا در آنجا زیر نظر استادم تمریناتم را ادامه دهم. استاد ضیایی اهل مشهد هستند و با توجه به کمبود امکانات در کرج ، مجبور شدم در مشهد اسکان یابم. البته در تهران سالن داریم که هزینه ای بسیار زیاد است و چون فدراسیون هزینه ای آن را تقبل نمی کند مجبورم در مشهد تمریناتم را پیگیری کنم. در مشهد با همکاری آقای مشتاق رئیس تربیت بدنی ، استخر شهید حججی را که یک سال است افتتاح شده ، رایگان در خدمت من گذاشته اند تا بتوانم تمریناتم را انجام دهم. امیدوارم روزی برسد که ما در تهران بتوانیم از امکانات رایگان در جهت پیگیری تمرینات تیم ملی بهره لازم را ببریم.

ایزد یار در ادامه افزود: ما در تهران دو استخر استاندارد داریم .۹ دی و آزادی اما هزینه های آن برای من بسیار گران است. بقیه استخر ها هم یا بخش خصوصی هستند یا شرایط استاندارد جهانی را ندارند  و زیر ۲۴ متر عمق دارند. یک استخر استاندارد حرفه ای باید ۵۰ متر عمق داشته باشد و حتی اگر ۲۵ متر هم باشد می شود در آن تمرین کرد اما متاسفانه امکانات تمرینی کم است و نمی توان بدون پول به شرایط آرمانی رسید.

وی با اشاره به اینکه حریفانش در بهترین شرایط و امکانات تمرین می کنند ادامه داد:  چین اصلی ترین حریف من دراین دوره از رقابت ها است البته اندونزی هم از امکانات بسیار خوبی برخوردار است. چند سالی است هند و تایلند هم اهمیت زیادی به این رشته داده اند و شرایط خوبی را برای شناگرانش مهیا کرده اند ، در کل حریفان هم از همه لحاظ از ما سرترهستند و تمریناتشان را پیگیری می کنند. من تنها شناگری هستم که درپاراالمپیک حضور داشتم و سابقه الپمیکی دارم و با توجه به تجربه ام ، معتقدم که شنای ما حداقل ۵۰ سال از سطح حرفه ای دنیا عقب تر است ما شنای معلولان فاصله کمی با سطح اول دنیا دارد ، البته به خاطر عدم امکانات ، این موضوع طبیعی است اما به راحتی می توانیم مثل درسطح حرفه ای قرار گیریم. ما در یک سال گذشته فقط یک بار اردویی در مجارستان برگزار شد شرکت کردیم که ۱۲ روز به طول کشید و من به همراه یکی دیگر از ملی پوشان تمرینات مان را پیگیری کردیم.

 شناگر تیم ملی کشورمان  با اشاره به اینکه  قرار است با ۳ نفر دیگر از شناگران در رقابتهای ۲۰۱۸ جاکارتا شرکت کنند اظهار داشت: تیم ملی ما در این دوره از ترکیب ۴ نفر تشکیل شده است که در کلاس s2  آقای طیبی ،s4 علی محمود خانی و s5 محمدرضا رهبری  حضور دارند و امیدوارم با توجه به تلاش شبانه روزی بچه ها ، بهترین نتیجه ممکن را در این دوره از رقابتها کسب کنیم.

در این دوره از بازی‌ها ۳۵۸۹ ورزشکار از ۴۳ کشور شرکت دارند و برای کسب ۶۸۵ مدالی که توزیع می‌شود رقابت خواهند کرد. ایران با ۳۰۱ نفر از مجموع ۱۸ رشته برگزار شده  در ۱۲ رشته شرکت می‌کند. بازی‌های پاراآسیایی در روزهای ۱۴ تا ۲۱ مهر در ۹ مرکز برگزار می‌شود و کاروان ایران نیز ۱۰ مهر عازم جاکارتا خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار