کد خبر: 926777
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
توزیع 12هزار کیسه زباله تجزیه‌پذیر در بین هیات و تکایای سمنان
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان با اشاره خطر ایجاد ترافیک و وقوع سوانح و همچنین رهاکردن ظروف نذری در معابر شهری از شهروندان خواست از توزیع نذری در محل تردد خودروها اجتناب کنند.

حمیدرضا پیوندی با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) از توزیع 12هزار کیسه زباله تجزیه‌پذیر ویژه ماه محرم در بین هیات مذهبی ،تکایا و مساجد خبر داد و اظهار کرد: با توجه به افزايش استفاده از ظروف يكبار مصرف در دهه اول محرم، توزيع كيسه‌هاي زباله و مخازن در هيات مذهبي و مساجد شهر به‌مدت سه سال است که از سوي سازمان مديريت پسماند شهرداری سمنان در حال انجام است .

وی د رخصوص هدف از اجرای طرح خدماتی-رفاهی ماه محرم بیان کرد: یکی از اقدامات ویژه شهرداری در این ماه توزیع کیسه‌های پلاستیک زباله است که باهدف تفکیک زباله از مبداء و تحویل پسماند خشک به غرفه‌های بازیافت یا مخازن آبی رنگ ، کاهش تولید زباله ،جلوگیری از رها سازی ظروف یکبار مصرف در معابر و میادین و خدمات دهی و رفاه حال شهروندان به هیات ،تکایا و مساجد سطح شهر سمنان از آغاز ماه محرم تحویل داده می شود .

پیوندی با بيان اينكه براي جمع آوري زباله‌ها به وسيله ماشين آلات نيز هماهنگي لازم صورت گرفته است، افزود: از تمامی مساجد و تکایا خواسته شده است تا ظروف یکبار مصرف خود را درون کیسه‌های پلاستیکی و مخازن مخصوص قرار داده تا راهکاری برای کاهش مشکلات ناشی از تولید زباله ظروف یکبار مصرف در ماه محرم باشد و توصیه می شود در این ایام از ظروف شیشه‌ای و يكبار مصرف با پايه گياهي و كاغذي استفاده كنند و از پخش نذورات در محل عبور خودروها خودداری کنند .

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري سمنان از آمادگی شهرداری سمنان برای همکاری در زمینه مدیریت پسماندهای شهری خبرداد و خاطرنشان كرد: هیئت‌های مذهبی ، تکایا و مساجد شهر سمنان می توانند جهت دریافت کیسه زباله به سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان واقع در خیابان عسجدی مراجعه کنند .

وی اظهارامیدواری کرد: باهمکاری و مشارکت عمومی شهروندان،هیات و تکایا و مساجد شاهد شهری پاک و سالم در ایام سوگواری ابا عبداله الحسین(ع) باشیم

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر