کد خبر: 926760
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
با اجرای 60 پروژه انجام می‌شود
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی از اجرای یک هزار و 512 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های سال 97 استان خبر داد.

احمد حمزه‌زاده از اجرای 60 پروژه سرمایه‌گذاری و در حال ساخت حوزه گردشگری در سال 97 خبر داد و اظهار داشت: بررسی‌ها و مطالعات تخصصی از عوامل مهم انتخاب گزیده‌ای طرح‌های ارائه شده برای اخذ مجوز و اجراست که در بین طرح‌های انتخابی سال‌جاری، 28 پروژه به احداث هتل در سطح استان در راستای توسعه و تقویت ظرفیت‌های گردشگری استان اختصاص یافته است.

وی اشتغال مستقیم پیش‌بینی شده براساس 60 پروژه سرمایه‌گذاری و ثبت شده این اداره‌کل را برای یک‌هزار و 500 نفر عنوان کرد و گفت: طبق پروژه‌های ارائه شده سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه گردشگری استان که تاکنون به‌طور میانگین پیشرفت فیزیکی  65 درصدی داشته‌اند، فرصت شغلی به میزان یک‌هزار و 500 نفر در راستای پیشبرد اهداف این پروژه‌ها، ایجاد خواهد شد.

حمزه‌زاده حجم کل سرمایه‌گذاری پروژه‌های گردشگری استان آذربایجان‌شرقی را در سال 97 مبلغی بالغ بر یک‌هزار و  512 میلیارد تومان، اعلام کرد و افزود: برآورد مالی سرمایه‌گذاری ذکر شده در حوزه گردشگری استان در سال 96 و پیش از نوسانات ارزی استان محاسبه شده است که باید میزان این نوسانات نیز در این میزان اعمال شود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری 50 موافقت اصولی اولیه در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری این استان صادر شده است، ادامه داد: در طول سال 97،  50 موافقت اصولی اولیه در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری استان صادر شده که در حال طی مراحل اخذ مجوز اجرا هستند.

حمزه‌زاده، حرکت در مسیر جذب و هدایت سرمایه‌گذاران در فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری به ویژه مناطق نمونه گردشگری استان را امری اجتناب ناپذیر برای تطبیق با مشخصات مناطق پیشرو در امر گردشگری خواند و گفت: آذربایجان‌شرقی با وجود ۴۷ منطقه نمونه و ۵۲ روستای هدف گردشگری، می‌تواند فرصت مناسبی را جهت توسعه امکانات زیرساختی و ارتقا سطح کیفی گردشگری خود با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم سازد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر