کد خبر: 926753
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز گفت: اقدام فتنه‌انگیز آتش زدن کنسولگری ایران در عراق، توطئه طراحی شده از طرف دشمنان دو ملت بوده است و باتوجه به این اقدامات که در آستانه اربعین قرار داریم، این را نشان می‌دهد که آنها می‌خواهند این تجمع میلیونی را که نقش مهمی در پیوند شیعیان جهان دارد، تحت تاثیر قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم  در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به نشست سه جانبه، سه کشور روسیه، ترکیه، ایران در تهران اظهار کرد: در این نشست برکاتی حاصل شد که می‌توان به شکل‌گیری محوری جدید در برابر غرب و آمریکا و از جمله مخالفت با حضور نامشروع آمریکا در منطقه و یک صدا کردن مواضع سه کشور در خصوص سوریه و امضای تاریخی صهیونیست‌ها و اتحاد روسای سه کشور برای حذف دلار در معاملات جهانی اشاره کرد.

وی در ادامه آتش زدن کنسولگری ایران در بصره، شهر شیعه‌نشین عراق را مورد اشاره قرار داد و گفت: در هفته اخیر شاهد رویدادهای خرابکارانه و مشکوک بودیم به طوریکه حمله برخی مغرضان و معترضان به کنسولگری باعث وارد شدن خسارت زیادی شد که البته این حمله وحشیانه از سوی بسیاری از نهادها و جریان‌های سیاسی و شخصیت دولتی در عراق محکوم شد.

امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه به طور کلی کشور در موقعیت حساس و سرنوشت‌سازی قرار دارد که نیازمند تامل و دقت نظر مسوولان، هوشیاری و بصیرت دارد، یادآور شد: بسیاری از کارشناسان و ناظران بر این باورند که دور جدید از اقدامات دشمن برای ایجاد بحران در عراق با هدف تحت تاثیر قرار دادن روابط دو کشور ایران و عراق شروع شده که حادثه کنسولگری بخشی از این هدف بود.

 آل‌هاشم تصریح کرد: البته در حادثه شهر مقدس مشهد نیز در همین راستا دشمن اقدام کرده بود چراکه در سال‌های اخیر که منطقه از جمله عراق دستخوش اقدامات تروریست‌ها و وحشی‌گری سلفی‌ها و وهابی‌ها بوده، ایران با حمایت و پشتیبانی از دولت و مردم عراق نقش موثر در مبارزه با تروریست‌ها را ایفا کرد.

وی افزود: قطعاً دشمنان دو ملت، نقش‌آفرینی ایران در عراق از یک سو و رهایی مردم عراق از دست تروریست‌ها و اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه، ناراحت و عصبانی هستند و به همین دلیل حاضرند به هر اقدامی دست بزنند تا شیرینی این پیروزی‌ها را به کام همه تلخ کنند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: اقدام فتنه‌انگیز آتش زدن کنسولگری ایران در عراق، توطئه طراحی شده از طرف دشمنان دو ملت بوده است و با توجه به این اقدامات که در آستانه اربعین قرار داریم، این را نشان می‌دهد که آنها می‌خواهند این تجمع میلیونی را که نقش مهمی در پیوند شیعیان جهان دارد، تحت‌الشعاع قرار دهند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: اربعین اکنون زائران زیادی از اقصی نقاط جهان دارد و باید هر دو کشور هوشیار باشند و از اقدامات تفرقه‌افکنان جلوگیری کرده و اجازه ندهند ملت‌های مسلمان دچار اختلاف شوند.

آل‌هاشم در ادامه خطبه‌ها به حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی افسری در نوشهر اشاره کرد و گفت: ایشان در این مراسم فرمودند که چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب مورد آماج توطئه و خرابکاری آمریکا و متحدان این کشور قرار گرفته است ولی به حول و قوه‌الهی همان طور که ایشان نیز فرمودند امروز نهال کوچک انقلاب به درخت تنومند و پرثمری تبدیل شده و با وجود اکراه شدید و اقدامات فراوان مستکبر علیه انقلاب اسلامی ایران، دل‌های ملت انقلاب اسلامی جذب شده و توطئه‌ها روز به روز با شکست روبه رو می‌شوند.

وی ابراز کرد: عملیات اخیر توسط سپاه و شلیک موشکی به مقر گروهک «حدکا»چند پیام مهم برای دشمنان داشت که از مهم‌ترین آنها می‌توان به برداشت غلط از قدرت ایران اشاره کرد چراکه برداشت غلط داشتند و از صبر ایران سوءاستفاده کردند، ولی با این حمله متوجه شدند ایران همچنان مقتدرانه آماده دفاع از کیان و تمامیت ارضی خود است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: دستاوردهای دیگر این حمله در بخش نظامی و اطلاعاتی بود به طوریکه با این اقدام تسلط ایران بر شرایط میدانی و اشراف اطلاعاتی نسبت به موقعیت تروریست‌ها، تجزیه‌طلبان و غیره را نشان داد.

وی متذکر شد: دستاورد دیگر مرز خویشتن‌داری ایران را مشخص کرد، چراکه تروریست‌ها دیدند ایران چقدر اشراف اطلاعاتی دارد، اقلیم کردستان عراق اگر نتواند مانع این رفتارهای تحریک‌آمیز شود، باید منتظر پاسخ جمهوری اسلامی ایران باشد و دیگر صبر معنایی ندارد.

خطیب نماز جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌های تقویمی این هفته بیان کرد: روز شعر و ادب فارسی به مناسبت روز بزرگداشت سید محمدحسین شهریاری را در این هفته داریم به طوریکه این شاعر شعرهای زیاد ترکی و فارسی سروده و در دوران انقلاب و دفاع مقدس با شعرهای خود زبانزد شده و البته خیلی‌ها بودند که می‌خواستند این شاعر را در اوایل انقلاب از ما بگیرند که ناموفق ماندند.

وی با اشاره به حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در نماز جمعه گفت: به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی جدید، باید خانواده‌ها ارتباط مناسبی با مدارس داشته باشند.

آل‌هاشم هفته و روز اورژانس را یادآور شد و گفت: قبلاً مشکلاتی در خصوص آمبولانس در منطقه آزاد ارس مطرح شده بود که الحمدالله حل شده است.

وی، رزمایش محمدرسول‌الله در قالب ۴۰ گردان را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: این جهادگران از چند روز پیش کار خود را شروع کرده و امروز در قالب دستجات در این نماز عبادی و سیاسی حضور دارند.

امام جمعه تبریز افزود: به برکت تلاش این جهادگران، در حال حاضر کشور ایران اسلامی با استقلال و آزادی روبه‌رو شده است.

وی، مراسم شیرخوارگان در مصلای اعظم امام خمینی(ره) را یادآور شد و گفت: این مراسم امروز باشکوه در مصلا انجام شد که باید آفرین به زنان و مادران ایران اسلامی و تبریز گفت که با حضور خود به صورت زینب‌وار قدر این عزاداری‌ها را دانستند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید به دقت در زمینه برقراری آرامش مردم تصریح کرد: تشکر ویژه باید کرد چرا که هیات عزاداران شهدای گمنام در مزار شهدا چنان عزاداری زیبایی انجام دادند که آرامش کسی بهم نخورد.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: از برادران نیروی انتظامی و فرمانده نیروی انتظامی از طرف مردم برای برقراری نظم و انضباط تشکر می‌کنیم که شبانه‌روز در کنار دستجات و مردم هستند.

وی ادامه داد: نیروهای امنیتی به طور گمنام در برقراری امنیت تلاش می‌کنند که از این نیروهای ولایی نیز تشکر می‌کنیم.

آل‌هاشم با تاکید به اینکه این احسان و نذرها در دستگاه امام حسین(ع) به نتیجه خواهد رسید، تصریح کرد: سعی کنید که با اخلاص باشد و متانت و شأن هیاتی‌ها رعایت شود. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر