کد خبر: 926752
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
امام جمعه سردرود:
امام جمعه شهر سردرود یکی از ضروریات امروز هیات‌های حسینی ایجاد فرصت برای منبرهای وعظ جهت رشد و تعالی روحی و بصیرت‌افزایی در کنار عزاداری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی امام جمعه سردرود در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: درس مکتب عاشورا به ما، ایستادگی در مقابل طاغوت و ظالم است.

وی با اشاره به آیه شریفه« ولقد بعثنا فی کل امة رسولا أن اعبدوا الله و اجتنبوا الطاغوت »، بیزاری از طاغوت را از سفارشات قرآنی و رسالت پیامبران و اولیا الهی توصیف کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سردرود افزود: عاشورا مطلع تقابل دو گروه حق و باطل است یعنی تقابل آنان که ولایت حق را پذیرفته‌اند با گروهی که در اثر دنیاپرستی از ولایت طاغوت اطاعت کرده‌اند.

جلیلی تصریح کرد: امروز نیز استکبار جهانی همچون آمریکا، رژیم جعلی اسرائیل و حکومت سعودی مصادیق طاغوت هستند که با همه توان ملت‌های مستضعف همچون فلسطین، یمن، سوریه، عراق، افغانستان و ... را مورد هجوم قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز باید حسین(ع) زمان و یزید زمان را شناخت افزود: شعار «کل یوم عاشورا ، کل ارض کربلا» شعار راهبردی برای ایستادگی در مقابل جریان کفر و نفاق در تمام اعصار است.

خطیب جمعه سردرود در خطبه دوم نماز جمعه این شهر با بیان اینکه هیات‌های حسینی حاملان و مبلغان اندیشه حسینی در طول تاریخ بوده‌اند، گفت: دشمن تمام توان خود را برای تخریب این رسالت مهم از راه هیات‌های عزاداری و تضعیف کارایی آنان به کار بسته است.

جلیلی در ادامه گفت: هیات‌های حسینی باید مرکب از دو عنصر منطق و عاطفه باشند و شور حسینی با شعور آن تلفیق شود.

جلیلی افزود: یکی از ضروریات امروز هیات‌های حسینی ایجاد فرصت برای منبرهای وعظ جهت رشد و تعالی روحی و بصیرت‌افزایی در کنار عزاداری است.

وی افزود: اسلام حسینی و عاشورایی، اسلام مجاهدت، مباره و مقاومت فی‌سبیل‌الله در مقابل جریان باطل است.

جلیلی، نمازگزاران و عزاداران حسینی را به رعایت حق‌الناس در حین عزاداری توصیه کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر