کد خبر: 926739
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶
‌علی علی‌زاده، کارشناس و تحلیل‌گر سیاسی ساکن انگلیس است. او پنج‌شنبه گذشته را مهمان شبکه من و تو، شبکه سلطنت‌طلبان برانداز بود تا در مناظره با یک روزنامه نگار ضدانقلاب بگوید مسئولیت وضعیت کنونی ایران و آنچه شبکه «من و تو» بن بست سیاسی نامید، با کیست.
‌علی علی‌زاده، کارشناس و تحلیل‌گر سیاسی ساکن انگلیس است. او پنج‌شنبه گذشته را مهمان شبکه من و تو، شبکه سلطنت‌طلبان برانداز بود تا در مناظره با یک روزنامه نگار ضدانقلاب بگوید مسئولیت وضعیت کنونی ایران و آنچه شبکه «من و تو» بن بست سیاسی نامید، با کیست. سخنان علی‌زاده، اما مثل طوفانی در شبکه وابسته به خاندان پهلوی بود. چه آنکه تاکنون کسی در این شبکه اینگونه سخن نگفته بود. او در آغاز سخنانش گفت که «ما مورد حمله تروریستی قرار گرفتیم؛ تروریسم اقتصادی. یعنی اقتصاد ما توسط رئیس جمهور آمریکا مورد حمله تروریستی قرار گرفت. یک سال و ۹ ماه پیش چه کسانی به آقای ترامپ نامه نوشتند که ۸۰ میلیون ایرانی را مورد این حمله تروریستی قرار بدهد؟! خاطرتان هست آن نامه معروف سی نفر را؟! و مهم‌تر از همه آقای رضا پهلوی که از آقای ترامپ درخواست کرد این حمله اقتصادی را بر مردم ایران اعمال کند.»
علی‌زاده سپس از سوی دیگر جنگ علیه مردم ایران گفت: «به مردم خرمشهر گفتند که آب شما به عراق می‌رود و به مردم بصره گفتند که آب شما به خرمشهر می‌رود. چه اتفاقی افتاد؟ رابطه ایران و عراق به خطر افتاد. همین طور است دروغی که در مورد توریسم جنسی در مشهد گفته شد. یعنی ۱۲ میلیارد صادرات ایران به عراق را اضافه کنید به تحریم‌ها!»
علی‌زاده در مورد فساد در ایران و وجود بن بست اقتصادی هم از انگلیس مثال زد: «۱۹ سال است در انگلستان هستم. بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ را و بدترین فساد‌های تاریخ را تجربه کردم. در همین کشوری که هستیم، گوگل نزدیک ۵ میلیارد دلار دزدی مالیاتی کرده و هنوز هم پس نداده است. همه کشور‌ها مشکل دارند. مهم این است که آیا ما ساختاری داریم که بتواند بر این مشکلات فائق شود؟ بله؛ ما دولت-ملت داریم. مگر زمان شاه است که حکومت یک شرکت خصوصی بود که چند نفر آن را اداره می‌کردند؟!» او با اشاره به اشغال ایران توسط قدرت‌های بزرگ در دوران پهلوی و تسلیم ارتش ایران در آن دوران گفت: «ما هیچ وقت در ۴۰۰ سال گذشته این اقتدار را نداشتیم که امروز داریم. بدهی بانکی در انگلیس و آمریکا هم هست و این‌ها نظامی را به بن بست سیاسی نمی‌رساند.»
او با تأکید بر اینکه ساختار ایران مشکلات را حل می‌کند، جنگ تحمیلی و ایستادن ایران مقابل چندین کشور را مثال زد و گفت: «ایران توانست یک قدم از خاکش را از دست ندهد برخلاف نظام پهلوی که بحرین را از دست داد و حتی یک بار نتوانست از استقلال کشور دفاع کند. در همه کشور‌های جهان که به جایی رسیده‌اند، زیربنای توسعه سیاسی و توسعه اقتصادی، توسعه نظامی است. کشوری که ۲۴ ساعته اشغال شود، نمی‌تواند به سمت توسعه اقتصادی برود. کسی نمی‌آید در آن کشور سرمایه گذاری اقتصادی کند. ما داریم به آخرین پیچ ثبات نظامی مان می‌رسیم. ما برای اولین بار از زمان هخامنشیان رسیدیم به دریای مدیترانه. ولی اگر از این پیچ رد شویم ۱۰ سال آینده ایران جزو ۵ تا ۱۰ کشور مهم اول جهان خواهد بود. فرق الان با زمان شاه این است که در اسناد انگلیسی و امریکایی به محمدرضا پهلوی می‌گفتند شاه چمدانی؛ برای اینکه هر لحظه آماده بود که برود. سال ۲۱ رفت؛ سال ۳۲ رفت؛ سال ۵۷ رفت. ما الان ارتشی داریم که می‌رود سوریه را از حلقوم امریکا و عربستان بیرون‌بکشد.»
او تأکید ضدانقلاب را بر اینکه مسئولیت مشکلات با آیت‌الله خامنه‌ای است، ناشی از نپذیرفتن این واقعیت دانست که در ایران انقلاب شده است: «کسانی که واقعیت ۵۷ را نپذیرفتند، فکر می‌کنند هنوز سال ۵۷ است و اگر شما محمدرضا پهلوی را بردارید، همه چیز درست می‌شود. برای همین با آیت الله خامنه‌ای تا این حد درگیر هستند. بنده با آقای خامنه‌ای درگیر نیستم. ایران رئیس جمهور دارد. شورای نگهبان دارد. مجلس خبرگان دارد. ساختار دارد و هر یکی، دو سال یک انتخابات دارد. اگر انتخابات مهم نبود، دو طرف تا این حد به‌خاطر انتخابات درگیر نمی‌شدند.» او در مورد حکومت پهلوی گفت: «در ۲۸۰۰ سال تاریخ ایران همه سلسله‌ها و حکومت‌ها و از جمله جمهوری اسلامی یا با زور آمده‌اند یا با انقلاب. تنها سلسله تاریخ ایران که توسط خارجی نصب شده سلسله پهلوی بود.» و بعد از مسئولین من و تو خواست که شفاف باشند: «تلویزیون من و تو ۹ سال است وجود دارد یک بار تاکنون بودجه اش را نداده، شفافیت را باید کسی بگوید که خودش شفافیت داشته باشد.»
او در مورد مسئله زنان هم گفت: «تعداد زنان ایران در قبل انقلاب که فقط سواد خواندن و نوشتن داشتند، ۳۲ درصد بود. امروز ۳۰ درصد زنان ایران تحصیلات دانشگاهی دارند. همین خانم مسیح علی نژاد، اگر انقلاب نشده بود در روستایشان پدرش در را به رویش قفل کرده بود، نه اینکه خبرنگار پارلمانی بشود. انقلاب ایران بود که توانست زنان ایران را سواددار کند و به آن‌ها مطالبه بدهد.» علیزاده خطاب به مجری من و تو افزود: «شما عکس ۴ و نصفی خیابان بالاشهر را نشان می‌دهید و برای مردم ایران نوستالوژی دروغین درست می‌کنید.»
او در مورد مشکل اپوزیسیون با شخص آیت الله خامنه‌ای هم گفت: «مشکل ۳۰ ساله اپوزیسیون ایران با علی خامنه‌ای یک چیز است؛ علی خامنه‌ای می‌گوید ما موشک‌مان را و غنی‌سازی‌مان را داشته باشیم و از سعودی کمتر نباشیم. اگر موشک‌ها را بدهیم، ایران سوریه می‌شود. مردم ایران باید بدانند، تلویزیون‌های دیگری مثل من و تو بودند که به سوری‌ها و لیبیایی‌ها علیه حکومت‌هایشان می‌گفتند. ولی ببینید از پشت این همه لباس‌های رنگی در من و تو، سوریه و لیبی درمی آید که سیاه رنگ و به رنگ مرگ است.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
France
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
خدا عمرت بدهد که حقیقتی را میگویی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
درود بر علیزاده شجاع
درود برتو جوانمرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار