کد خبر: 926694
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
فرمانده کل و جانشین از توان بالای سپاه می‌گویند
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جانشین او در دو اظهار نظر جداگانه با تأکید بر آمادگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ناتوانی دشمن برای به‌وجود آوردن هر گونه درگیری جدید نظامی خبر دادند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جانشین او در دو اظهار نظر جداگانه با تأکید بر آمادگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ناتوانی دشمن برای به‌وجود آوردن هر گونه درگیری جدید نظامی خبر دادند.

به گزارش «جوان» پرواز موشک‌های ایرانی بر فراز لانه تروریست‌ها در خاک کردستان عراق پیامی واضح به دشمنان ایران اسلامی بود. این دومین بار در طول ۱۵ ماه گذشته بود که ایران اینچنین مواضع نیرو‌های تروریستی را در آن‌سوی مرز‌ها درهم می‌کوبید، البته عملیات‌های برون مرزی ایران در تقابل با گروه‌های تروریستی تنها به این دو مورد محدود نمی‌شود و پس از جنگ تحمیلی ایران از این ابزار علیه نیرو‌های منافقین استفاده کرده است. از جمله این موارد می‌توان به حمله متقابل ایران به پایگاه‌های منافقین به وسیله طیف گسترده‌ای از موشک‌های بالستیک و همچنین گلوله و خمپاره در دهه ۷۰ شمسی و پس از ترور شهید صیاد شیرازی اشاره کرد.

با این حال آنچه عملیات ماه‌های اخیر علیه مواضع منافقین را برجسته می‌کند، تلاش برای گسترش عملیات‌های تروریستی در شرق و غرب علیه مرز‌های کشورمان است. به نظر می‌رسد امریکا بار دیگر به همان سیاستی بازگشته است که در دوران جرج بوش و با هدف تقویت عملیات‌های تروریستی علیه کشورمان در پیش گرفته بود.
بالا رفتن آمار عملیات‌های تروریستی از سوی گروه جندالله و همچنین تشکیل گروه‌های تروریستی در غرب کشور نشانه‌ای از همین سیاست است. ایران با دو عملیات اخیر خود نشان داد به هیچ عنوان در مقابل چنین گستاخی‌هایی موضع انفعالی نشان نخواهد داد و هر گونه اقدامی را تلافی خواهد کرد.

از سوی دیگر روز پنج‌شنبه دو تن از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر این نکته تأکید کردند که نظام جمهوری اسلامی ایران آماده هدف قراردادن پایگاه‌های دشمن در هر مقیاس جغرافیایی تا برد ۲۰۰۰ کیلومتر است؛ نکته‌ای که مورد تأکید رسانه‌های بین‌المللی نیز قرار گرفت.

ابرقدرت‌ها بدانند موشک‌های ما از قدرت بالایی برخوردار است

سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنج‌شنبه در حاشیه مراسم وداع با ۱۳۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس که در موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: مجموعه سپاه با کار اطلاعاتی و فرماندهی و به‌کارگیری تجهیزات دقیق موشکی و پرواز فناوری‌های در اختیار سپاه، توانست انتقام خون شهیدان مظلومی را که در مریوان به شهادت رسیدند و بقیه شهیدان منطقه کردستان بگیرد.

وی با بیان اینکه این توانمندی پیام بسیار تعیین کننده‌ای برای همه دشمنان به ویژه ابرقدرت‌هایی که فکر می‌کنند می‌توانند اهداف پلید و زورگویی‌هایشان را به ما تحمیل کنند داشت، ادامه داد: آن‌هایی که در اطراف و در شعاع ۲۰۰۰ کیلومتری خاک مقدس ایران، نیرو، پایگاه و تجهیزات دارند باید بدانند که همه موشک‌های سپاه پاسداران از دقت بالایی برخوردار است. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز برخورداری ما از انبوه موشک‌های با برد ۲۰۰۰ کیلومتری نقطه زن، توان بی‌نظیری را به جمهوری اسلامی ایران داده است، تصریح کرد: ملت ما به پشتوانه این قدرت‌ها و توانمندی نیرو‌های مومن و انقلابی می‌توانند مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنند.

سرلشکر جعفری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هر چه داریم از شهیدان است و راه آن‌ها را ادامه می‌دهیم، گفت: شهیدان گمنام که پیکر آن‌ها سال‌ها در دل خاک مانده و مشتی استخوان برگشته است، حتماً پیام خاصی دارند که در این دوران وانفسا و غربت اسلام و عدالت و در شرایطی که مردم به شدت نیاز به روحیه و چراغ راه برای ایثارگری و فداکاری و سازش نکردن با دشمن دارند، به میهن بازگشته‌اند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مدیون شهیدان هستیم، افزود: امیدواریم بتوانیم در آینده بیشتر از گذشته، پیام آن‌ها را با استقامت و پایداری به دنیا برسانیم.

امریکا شرایط جنگ ندارد

سردار حسین سلامی نیز در یادواره سرداران و ۲۳۰ شهید شهرستان مهدی‌شهر که در حسینیه اعظم این شهر با حضور شمار زیادی از مردم، خانواده‌های معظم شهیدان، ایثارگران، جانبازان و آزادگان و نیز عزاداران حسینی برگزار شد، اظهار کرد: تجربه گذشته و نتایج تحلیل‌های مختلف نشان می‌دهد گزینه جنگ علیه ملت بزرگ و رشید ایران منتفی است. وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به‌درستی و با تحلیل هوشمندانه‌ای فرمودند که «جنگ نمی‌شود» و این اساس و زیربنایی دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد امروز هیچ کشوری حاضر نیست با امریکایی‌ها متحد شود و علیه ما اقدام نظامی انجام دهد و هیچ نگرانی‌ای از این بابت وجود ندارد. سلامی افزود: در ابعاد مختلفی، رفتار امریکایی‌ها را رصد می‌کنیم و اطمینان می‌دهیم این کشور امروز در زمینه‌های مختلفی دچار آسیب‌های فراوانی شده و مشکلاتش بسیار زیاد است و امریکا، شرایط جنگ ندارد. وی گفت: در چند روز گذشته شاهد بودیم که بار دیگر اقتدار فرزندان ملت ایران به نمایش درآمد و موشک‌های سپاه پاسداران علیه دشمنان ملت به پرواز درآمدند که واکنش‌های مختلفی را نیز به همراه داشت. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: دشمنان باید بدانند که امروز اگر بخواهند اقدامی علیه امنیت ملی ما انجام دهند و ضد ملت ایران اقدام کنند، با خاک یکسان می‌شوند.

سلامی اضافه کرد: ملت ایران همواره در میدان بوده است و هرگز انقلاب اسلامی و نظام شکوهمند خود را به مشکلات نمی‌فروشد؛ مشکلاتی در کشور امروز وجود دارد، اما مردم جهاد و مقاومت را به دلار و ارز ترجیح می‌دهند. وی تصریح کرد: مردم کشورمان همواره با درک بالایی از شرایط کشورشان و اوضاع بین‌الملل در میدان حاضر بوده‌اند و ایستادگی مقابل توطئه‌های دشمنان برای مردم ما اولویت مهمی است؛ مردم هرگز عزت خود را خدشه‌دار نمی‌کنند و برابر یاوه‌گویی‌های دشمنان می‌ایستند. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: توطئه‌های استکبار جهانی که همواره علیه نظام اسلامی وجود داشته است، با همین مقاومت مردم در ۴۰ سال گذشته به نتیجه نرسیده و همه ترفند‌های غربی‌ها علیه ملت و کشور ما خنثی شده است.

سلامی بیان کرد: امریکایی‌ها امروز با اتحاد ملت ایران روبه‌رو هستند که چیز کمی نیست، آن‌ها خود را به تمام معنا منزوی می‌بینند و از این‌رو، هرازچندگاهی توطئه‌هایی می‌کنند که به یاری الهی همه آن‌ها به نتیجه کامل نرسیده است. وی افزود: امریکا جنگ بزرگ جهانی در هشت سال دفاع مقدس بر ما تحمیل کرد و نتایجش را هم دید؛ آن‌ها مدت‌ها علیه ملت ایران برنامه‌ریزی کرده بودند ولی با ایستادگی مردم به نتیجه نرسیدند و شکست نهایی همراهشان شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: طرح «خاورمیانه جدید» که مدت‌ها امریکایی‌ها در ذهن می‌پروراندند، با رشادت بسیجیان همیشه در صحنه و همین مردم و شهدای کشورمان فرجامی برایشان نداشت و شهدا و جوانان ایرانی امریکا و دولت این کشور را مأیوس کردند.
سلامی گفت: خنثی‌سازی تمام توطئه‌های دشمنان به تجربه ثابت شده است و در ماه‌های اخیر نیز مردم افزایش قیمت‌ها و مشکلات اقتصادی را تحمل کرده‌اند ولی همواره بر حفظ نظام اسلامی و مقابله با دشمنان نیز تأکید داشته‌اند.
وی ادامه داد: دشمنان ما امروز ضعیف شده‌اند و امریکا منزوی‌تر از هر زمان دیگری شده و با کشور‌های مختلف از جمله چین، روسیه، کانادا، ترکیه و اروپا در حال دشمنی است.

زمینگیر کردن اقتصاد؛ تنها ابزار دشمن

با درک چنین شرایطی نیکی هیلی نماینده امریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحده به این مسئله اشاره می‌کند که تمام فشار‌ها برای این است که ایران فکری به حال موشک‌های بالستیک خود کند.
این سخنان به معنی آن است که عملاً امریکایی‌ها توانمندی جلوگیری از پیشرفت برنامه‌های موشک‌های بالستیک ایران را ندارند و ایران با تکیه بر توان درون‌زای خود بدون هیچ مشکلی در حال پیشرفت است. در این میان تقویت توان داخلی و درون زا برای اقتصاد وظیفه سنگین تری را در مقابل دولت قرار می‌دهد.
زمینگیر کردن اقتصاد کشور مسئله‌ای است که دشمن امید بسیاری به آن بسته است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
عالی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
درود بر شما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
ما نیز باید توان منهدم کردن ساختمانها ومقر بی بی سی را داشته باشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
احسنتتتت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار