کد خبر: 926636
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
تیم ملی والیبال ایران با پیروزی قاطعانه برابر بلغارستان میزبان موفق شد دومین بردش در قهرمانی جهان را کسب کند.
 
تیم ملی والیبال ایران

جوان آنلاین: دومین روز از دور گروهی نوزدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ به میزبانی مشترک دو کشور ایتالیا و بلغارستان از عصر روز گذشته(پنج شنبه) پی گیری شد و در یکی از مهمترین دیدار ها و از گروه D تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۲۲ در سالن فرهنگ شهر وارنا  مهمان بلغارستان میزبان بود و در پایان موفق شد قاطعانه و با نتیجه سه بر یک از سد حریفش بگدرد و با کسب دومین برد شش امتیازی شد.

 

در این بازی ایگور کولاکوویچ، سعید معروف، محمد موسوی، میلاد عبادی پور، محمد جواد معنوی نژاد، امیر غفور و علی شفیعی را به زمین فرستاد و در سوی مقابل برای بلغارستان اوچیکف، اسکریموف، سگانوف، براتوف، یوسیفوف و نیکوف وارد زمین شدند و در پایان ایران ست های بازی را با امتیاز های ۲۵-۲۲، ۲۵-۲۰، ۲۲-۲۵ و ۲۵-۱۹ به سودش تمام کرد و با شش امتیاز در رده دوم گروهش قرار گرفت.

ست نخست: ایران ۲۵ - بلغارستان ۲۲

بازی در ابتدای ست نحست با توجه به حمایت ۲۰۰۰ تمشاگر بلغار بسیار پایاپای شروع شد اما پس از امتیاز پنج با توپ گیری های دیدنی در انتهای زمین ایران یه امتیاز پتوالی کسب کرد تا جساب کار ۸ بر ۵ شود. پس از زمان استراحت فنی ضربه نیکولوف هم به بیرون رفت تا احتلاف به چهار امتیاز افزایش یابد. با افزایش اشتباهات بلغار ها در خط حمله و استفاده مناسب بازیکنان ایران از توپ های برگشتی نتیجه ۱۳ بر ۷ شد تا کنستانتینوف نخستین زمان استراحتش را درخواست کند. اختلاف پنج امتیازی تا زمان استراحت فنی دوم ادامه داشت اما با نمایش ضعیف میزبان در دریافت و زدن سرویس اختلاف بیشتر هم شد. هر چه به پایان ست می رسیدیم اشتباهات بلغار ها بیشتر می شد و باز هم سرمربی بلعارستان در امتیاز ۱۹ بر ۱۲ به سود ایران دومین زمان استراحت را درخواست کرد تا از سنگینی شکست در حانه بکاهد اما در پایان شاگردان کولاکوویچ ست نخست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سودشان تمام کردند.

ست دوم: ایران ۲۵ - بلغارستان ۲۰

در این ست هر چند بازی همانند ست نخست پایاپای آغاز شد اما بالاخره بلغارها موفق شدند  ۵ بر ۳ از ایران پیش بیفتند اما باز هم شاگردان کولاکویچ توانستند در امتیاز ۷ بازی را به تساوی بکشانند. با سرویس موجی و هدفدار شفیعی دریافت بازیکن بلغارستان بر روی تور آمد و موسوی با زدن یک آبشار قدرتمند نتیجه را ۹ بر ۸ به سود ایران کرد. در ادامه با سرویس های موجی معنوی نژاد بازیکنان ایران دو امتیاز دیگر کسب کردند تا در امتیاز ۱۳ بر ۱۰ به سود ایران کنستانتینوف اولین زمان استراحت را درخواست کند. عملکرد فوق العادی مئافعان روی تور ایران تقریبا اجازه رد شدن هیچ توپی را به مهاجمان حریف نمی دادند و با یک دفاع روی تور نتیجه ۱۴ بر ۱۰ شد تا باز هم ایران در برابر دیدگان هواداران بلغارستان در آستانه برد در ست دوم قرار بگیرد. پس از زمان استراحت فنی دوم بازهم مهاجمان بلغارستان نتوانستند از رو ی دست مدافعان ایران توپ را رد کنند و در حالی که میزبان از امتیاز ۱۲ تکان نمی خورد ایران به امتیاز ۱۷ رسید. بلغارها که از حمایت هوادارنشام بهره می بردند توانستند دو امتیاز متوالی کسب کنند تا در نتیجه ۱۷ بر ۱۵ کولاکوویچ زمان استراحت درخواست کند. با دریافت ناموفق سرویس شفیعی توپ اول به خوبی به پاسور بلغارستان نرسید و بازهم توپ مهاجم میزبان دفاع شد تا حساب کار ۲۰ بر ۱۶ شود. در پایان بلغارها پیزی برای اراِِیه در این ست نداستند و ست دوم هم با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران تمام شد تا در مجموع حساب کار دو بر صفر شود.

ست سوم: ایران ۲۲ - بلغارستان ۲۵

در ست سوم بلغارها که چیزی برای از دست دادن نداشتند هماهنگ تر از دو ست پیش کار کردند و با کاهش اشتباهاتشان در زدن سرویس توانستند در زمان استراحت فنی نخست ۸ بر ۷ از ایران پیش بیفتند. بازی در این ست بسیار حساس دنبال می شد چرا که بلغارها اصلا دوست نداشتند در برابر هوادارانشان شکست را تجربه کنند و از سوی دیگر ایران در اندیشه پیروزی در این باز بود و به همین دلیل بازی پایاپای دنبال می شد و حساب کار ۱۱ بر ۹ به سود بلغارستان در حال انجام بود. با تئپ گیری دیدنی سعید معروف و هوشمندی عبادی پور در تبدیل توپ برگشتی به امتیاز حساب کار در امتیاز ۱۴ برابر شد و حتی در ادامه با یک دفاع روی تور دیدنی ایران توانست به یکباره ۱۶ بر ۱۴ از میزبان پیش بگیرد تا در آستانه برد در این بازی قرار بگیرد. در ادامه بلغارها توانستند بازی را در امتیاز ۱۷ به تساوی بکشانند و در اواخر ست سوم بازی بسیار حساس دنبال می شد و میزبان موفق شد با چند دفاع روی تور ۲۲ بر ۱۹ از ایران پیش بیفتد تا کولاکوویچ مجبور به درخواست زمان استراحت شود. در پایان بلغار ها ست سوم را نتیجه ۲۵ بر ۲۲ بردند تا حساب کار دو بر یک به سود ایران شود.

ست چهارم: ایران ۲۵ - بلغارستان ۱۹

این ست در میان هیاهوی هواداران پرشور بلغارستان پیاپای دنبال شد و تا امتیاز ۷ بازی برابر پیش رفت اما ناگهان بلعار ها با سرویس های دیدنی توانست ۱۰ بر ۷ پیش افتد تا کولاکویچ زمان استراحت بگیرد. در ادامه والیبالیست های ایران توانستند در امتیاز ۱۲ بازی را به تیاوی بکشانند تا این بار حریف زمان‌استراحت بگیرد. در ادامه با درخشش معروف ایران توانست ۱۷ بر ۱۴ پیش افتد اما بلغار ها در امتیاز ۱۹ بازهم بازی را به تساوی کشاندند ولی با درخشش فوق العاده معنوی نژاد ایران توانست ۲۳ بر ۱۹ از میزبان پیش افتد و در پایان تیم‌ملی والیبال ایران با دفاع دیدنی موسوی ۲۵ بر ۱۹ از سد بلعارستان گذشت و در مجموع سه بر یک برند بازی شد.

تیم‌های ملی والیبال ایران و بلغارستان پیش از این چهار بار به مصاف به هم رفته بوده اند که سهم هر دو تیم دو برد بوده است.

در طول هجده دوره گذشته رقابت‌های قهرمانی جهان روسیه با شش عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم به حساب می‌آید و تیم‌های ایتالیا و برزیل به سه قهرمانی در رده‌های بعدی قرار دارند. همچنین تیم ملی والیبال ایران در پنج دوره قبلی حضورش در قهرمانی جهان تنها در دوره گذشته در لهستان توانست عنوان ارزشمندی را کسب کند و با هدایت اسلوبودان کواچ در رده ششم جهان ایستاد.

تیم ملی والیبال ایران در گروه D با تیم‌های بلغارستان، لهستان، کوبا، فنلاند و پورتوریکو هم گروه است و پس از یک روز استراحت باید پس فردا(جمعه) در سومین دیدارش از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف کوبا برود.

 

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار