کد خبر: 926604
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل:
مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: در سال‌های اخیر میزان صادرات محصولات تولیدی استان اردبیل به کشورهای سوریه و عراق افزایش یافته  که در آینده نزدیک میزان این صادرات بیش از گذشته افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، ارژنگ عزیزی در نشست فعالان بخش خصوصی با دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه در اردبیل اظهار داشت:‌ در انتقال پول به عراق و تعرفه کالاها در صادرات محصولات استان به کشور عراق مشکلاتی وجود دارد و میزان تعرفه‌ها در محصولات و فراورده‌های لبنی تا 30 درصد و در سیمان تا 40 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل در مورد موانع و مشکلات صادرات به این کشورها گفت: باید تلاش و جدیت بر این باشد تا هر چه زودتر موانع موجود در این حوزه برطرف شود و انتظار می‌رود در این زمینه مسئولان اقدامات لازم را انجام دهند.

عزیزی از تلاش و پیگیری برای افزایش ارتباط تجار استان با سوریه و عراق بیان کرد: بدون شک با برقراری این ارتباط و افزایش تعامل تجار اردبیلی با این کشورها شاهد افزایش صادرات محصولات تولیدی استان خواهیم بود که این امر رونق تولید و اشتغال را در منطقه رقم خواهد زد.

وی با اشاره به فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید افزود: فعال‌سازی واحدی تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل از جمله برنامه‌ها و اهداف از راه‌‌اندازی این کارگروه بوده تا بتوانیم شاهد فعال شدن مجدد این واحدها و نیز اجرایی و عملیاتی شدن واحدهای تولیدی در استان باشیم.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل اظهار کرد: با فعالیت این کارگروه و عملیاتی شدن مصوبات آن شاهد رونق گرفتن تولید در استان هستیم و با تزریق مالی و همکاری و مشارکت بانک‌ها شاهد از سرگیری فعالیت‌های واحدهای تولیدی یکی پس از دیگری هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر