کد خبر: 926603
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: امسال در قالب طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی بیش از ۲۰ هزار نوآموز اردبیلی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، احمد ناصری در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  امسال در قالب طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان که از پنجم تیرماه آغاز شد و تا کنون در مرحله اجرا بوده، نوآموزان اردبیلی پایه دبستان و پیش‌دبستانی در پایگاه‌های سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تا تاریخ 20 شهریورماه امسال 14 هزار و 846 نوآموز بدو ورود به دبستان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند، گفت: پنج هزار و 378 نوآموز بدو ورود نیز در طرح سنجش پیش‌دبستانی سال گذشته مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و در مجموع این طرح برای 20 هزار و 224 نوآموز اجرا شده و آمادگی آنها برای ورود به دبستان ارزیابی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به راه‌اندازی 11 پایگاه ثابت و سیار برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در سطح استان تصریح کرد:  از این تعداد پنج مورد در مرکز استان و حومه و 6 پایگاه دیگر در شهرستان‌های پارس‌باد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی و اصلاندوز فعال شده و اقدام به ارائه خدمات به خانواده‌ها و نوآموزان می‌کنند.

ناصری سنجش آمادگی تحصیلی، شنوایی، بینایی، بررسی کارت واکسیناسیون، توده بدنی، نسبت قد به سن، سابقه بیماری‌ها، بهداشت دهان و دندان، و پوست و مو را از جمله ارزیابی‌های از نوآموزان دبستانی و پیش‌دبستانی برشمرد و بیان کرد: در صورتی که هر گونه مشکلی در نوآموزان مشاهده شود برای بررسی و حل مشکلات به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شود تا بررسی‌های دقیق‌تری در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به اجرای طرح سنجش پیش‌دبستانی سال 97 برای غربالگری و مداخله به‌هنگام از ابتدای شهریورماه افزود: این طرح در 6 منطقه استان شامل ناحیه یک و دو اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، گرمی و خلخال اجرا شده که در قالب آن یک هزار و 608 نفر مود ارزیابی و سنجش سلامت قرار گرفته‌‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از ارائه خدمات مشاوره آموزش خانواده برای بیش از 162 هزار نفر از والدین دانش‌آموزان اظهار کرد: تحکیم هرچه بیشتر نهاد خانواده و تقویت نگرش اولیا و مربیان در راستای تعلیم و تربیت فرزندان از مهمترین اهداف کلاش‌های آموزشی بوده که 70 درصد شرکت‌کنندگان در این کلاس‌ها را بانوان و 30 درصد را آقایان تشکیل داده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر