کد خبر: 926602
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: امسال بانک‌های عامل به رغم اختصاص 17 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان اردبیل ریالی از این تسهیلات پرداخت نکرده‌اند.  

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، قاسم رحیمی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال در استان اردبیل اظهار کرد: ما در حوزه مشاغل خانگی در سال گذشته و به خمت بانک ملی و صادرات بیش از 10 میلیارد و 500 میلیون تومان سهمیه داشتیم که 8 میلیارد و 300 میلیون تومان از این رقم توسط دو بانک عامل به متقاضیان پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: در سالجاری نیز در این حوزه 17 میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی شده که قرار است چهار بانک عامل ملی 5 میلیارد تومان، ملت 4 میلیارد تومان، تجارت یک و نیم میلیارد تومان و مابقی نیز توسط بانک رفاه پرداخت خواهد شد که متاسفانه تاکنون ريالی از این تسهلات پرداخت نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل در مورد طرح‌های اشتغالزای روستایی نیز گفت: در این حوزه نیز 17 طرح بالای 6 میلیارد تومان از طریق دستگاه‌های اجرایی به بانک‌های عامل معرفی شده که در فرآیند تائید و پرداخت بانک‌ها قرار دارد.

رحیمی عمده این طرح‌ها را مربوط به حوزه گردشگری، صنعت و کشاورزی اعلام و بیان کرد: امیدواریم در نیمه دوم سال بانک‌های عامل به پرداخت این تسهیلات سرعت دهند.

در این جلسه مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل گزارشی از طرح‌های مشاغل خانگی در بیش از 70 عرصه را ارائه کرد که در این راستا 3 هزار و 300 کارگاه تولیدی به ارزش 15 میلیون تومان در هر کارگاه اشتغال مستقیم و تولید محصولات در بخش‌های مختلف به انجام رسیده که بسیج سازندگی در تکمیل زنجیره تولید و طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای سعی کرده تا با کمترین بروکراسی اداری تسهیلات را به کارآفرینان پرداخت کرده و زمینه اشتغال مناسب را فراهم کند.

در این جلسه تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها گزارشی از طرح‌های اشتغالزا و تلاش سرمایه‌گذاران برای بهره‌مندی از تسهیلات کم بهره را ارائه کرده و خواستار کاهش نظام بروکراسی و همچنین حل مشکل وثیقه و تضامین بانکی شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر