کد خبر: 926600
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اردبیل تنها استان کشور در تکثیر شتر دوکوهانه است و شتر دوکوهانه به بیش از 150 راس در اردبیل افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، نوبخت اژدری در دیدار با مرکز نگهداری شتردوکوهانه در مغان اظهار داشت:  اردبیل تنها استان کشور در تکثیر شتر دوکوهانه است و فعالیت مرکز ملی پرورش شتر دوکوهانه استان اردبیل تقویت می‌شود و شتر دوکوهانه به بیش از 150 راس در اردبیل افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: احداث و راه‌اندازی مرکز ملی حفاظت از شتر دوکوهانه که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته است و اجرای طرح‌های تحقیقاتی در استان مبنای کار قرار گیرد که این مسئله یک اولویت اساسی و ضروری است که باید در راستای توسعه طرح‌های کشاورزی به بهترین شکل ممکن عمل کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: توسعه فعالیت‌های کشاورزی یک امر لازم و ضروری است و تاکنون تلقیح مصنوعی بیش از 18 هزار راس گاو‌های بومی برای افزایش تولید و شیر در طول چندین سال‌های گذشته انجام یافته که امیدواریم این موضوع مورد توجه واقع شود.

اژدری بیان کرد: اصلاح نژاد ملکه زنبور عسل در استان یکی از مهم‌ترین قطب در شمال غرب کشور محسوب می‌شود که در این زمینه اتمام طرح اجرای ایستگاه اصلاح نژاد ملکه زنبور عسل با موفقیت به پایان رسیده و تلاش و اهتمام ما استفاده از ظرفیت کارشناسان و صاحب‌نظران در این راستا است.

وی تصریح کرد: توسعه صنعت دامپروری و کشاورزی یک اولویت اساسی و ضروری است که در این زمینه استان اردبیل جزو ده استان برتر کشور است که باید تلاش و سعی کنیم تا بتوانیم این صنعت را در استان به مرحله قابل قبول برسانیم که باید برنامه‌های مناسبی تدوین شود تا بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر